torsdag 29 december 2016

Tips på nyårsdukning.

Hej hej!

Nyår står för dörren.
Dagarna bara springer iväg.

Många av er skall ha folk hemma
och letar förslag på fina dukningar.

 Tänkte tipsa om lite olika snygga förslag
som man kan använda sig av.




 Anna är en mästare på dukning, alltid en massa olika snygga dukningar.
Servetterna är färdigvikta och finns att köpa på Ica.


 Tina är också en mästare på dukningar.
Blommor och dekorationer är snyggt till nyår.


 Sköna hem tipsar ofta om snygga dukningar.

 Åsa kommer alltid med små tips om det där lilla extra
så dukningen höjer sig.

 Varför inte göra festen lite mer spännande.

 Denna dukning som Pernilla gjort känns väldigt stilfull

Denna dukning bjuder Pb home på.

Det jag tycker är viktigt är blommor på bordet och fina servetter.
Sedan är det bara att låta fantasin flöda.
Har ni planerat dukningen för nyår än?

Kram Helena

11 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Hej vännen!

Så vackra dukningar!
Men den första bilden är inte min... Väldigt vackert, men kan inte ta åt min äran då <3
Var o köpte lite pynt till dukningen igår. Min syster med familj kommer till oss, så vi ska bestämma vad vi ska äta ikväll... Vad ska ni göra?
Kraaaam

Villa Ryttarängen sa...

Många fina dukningar. jag har inte funderat så mycket ännu. Tycker det är lite trist att duka på köksön men har ju inget val om vi inte ska sitta i uterummet förstås. tack för tipsen. Kraaam pia

Mamma C sa...

Ska vara hundvakt och det mesta porslinet är nerpackat. Men det var många fina och snygga dukningar du visade.
Kram mamma c

Milla sa...

Vetdu, hemma hos mig är det alltid maken som dukar! Kanske inte med det där extra piffet men gör det med bravur. Jag lagar alltid maten, så dukning är jag rätt ointresserad av. På nyår ska vi bort, till en duktig dukerska ;) kram

Channal sa...

Mannen har jour hela nyårshelgen. Hoppas det blir lugnt. Vi ska ha mamma hos oss och även lilla Frank och vovven Teddy. Kommer bli en mysig nyårsafton.

God fortsättning o kram Anna

Pernilla sa...

Den är min:) puss

Pernilla sa...

Jag älskar dukningar och tack för inspirationen och att du visar min dukning. Ha ett riktigt fint slut på detta år. Och gott nytt! Stor kram Pernilla

Ljuva Magnolia sa...

Så mycket fina och vackra tips! Själv slipper vi tänka på dukningen då vi ska vara hos mamma & pappa och får allt serverat :)

Önskar dig ett riktigt gott nytt år härliga du, hoppas vi ses nästa år!

Stor kram

Bakom dörr nr. 11 sa...

Så fina dukningar :)
Önskar dig ett Gott Nytt 2017 !!
Kram Pia

Junitjej sa...

Så fint dukat!

Helenas enkla vardag sa...

Nu är bilderna uppdaterade, så rätt bild ligger över rätt person dukningen tillhör.
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...