torsdag 4 augusti 2016

När man lunchat på Goda

Hallå hallå!

Vår stad är inte stor, runt 20000 invånare.
vi har inte så mycket att visa upp och närheten till 
storebror Örebro gör att man glömmer vad vi 
har här hemma.

Idag åkte iallafall jag och lilla O till vårt fina 
ställe.
Goda Rum och Kumla Sjöpark.
perfekt när man är ledig och inte orkar laga mat.




Som vanligt äter vi fisk när vi är ute på restaurang.





Vilket fikonträd, hoppas mitt kommer bli lika stort.



 De har en jättefin uteträdgård som är helt i Kommunens regi,
så tyvärr får man
inte handla något där, eftersom de inte får konkurrera
med andra företag i vår stad.
Lite synd eftersom de har så jättemycket fint jag skulle vilja handla.


Ett sånt här växthus står högt på min önskelista. Någon gång ska det stå ett 
liknande i vår trädgård och då ska jag odla  så här stora



gurkor.






Snygg posé!


 Här ser ni resultatet från bilden ovanför.




 Lilla O är i gång och projekterar för hennes kommande projekt.








Som jag sa för ett tag sedan,att vi inte har något roligt att åka och kolla på,
här där jag bor, tar jag tillbaka,för visst är Kumla sjöpark och Goda rum
värt ett besök.
Har ni några smultronställen där ni bor som är värda ett besök?


Kram kram 
Helena


5 kommentarer:

Razzy sa...

Vad härligt det såg ut, och gott. Jag brukar oftast äta fisk ute jag med, är ruskigt dålig på fisk hemma. Jag har vackra Vaxholm bara runt knuten och åker du dit på sommaren så ska du inte missa hembygsgården, där finns det massor av goda bakverk och en cesarsallad to die for. Kram Eva

anettan sa...

Det ser mysigt ut. Kram Anette

Annika sa...

Oftast glömmer man bort alla smultronställen som finns runt hörnet. Vi har några här i Umeå också. Fina bilder som vanligt. Ha en fin dag. Kram Annika

Anonym sa...

Hejsan, jag bor i Sandviken som ligger i Gästrikland. Vårat smultronställe är Högbo Bruk. Naturskönt område , promenadstråk, grillplatser, plats för barnen, golf, Högbos egen Björk och Berries- goda dofter. Samt Hans Hjertas hotell och spa. Eva

jannice lindell sa...

Vad mysigt ni haft de. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...