torsdag 25 augusti 2016

När man gjort något ovanligt.

Hej hej!

Känner ni er klibbiga idag?
Jag är så klibbig och en dag i mina
arbetskläder som inte andas, höll jag på
att klibba bort. Det har verkligen varit kvavt 
och varmt idag och imorgon blir det ännu varmare,
men då är jag ledig, så då kan jag hoppa i poolen
när det blir för varmt.

Igår gjorde vi något som inte jag gjort på 
hela sommaren.
Vi äkte in till stan och strosade runt i lite butiker.
Ett riktigt roligt förmiddagsnöje, som jag nästan glömt
hur mysigt det kan vara,

 Var inne i den mysiga inredningsbutiken Decor och kollade in deras 
nyheter. Kollade in deras stolar från Artwood, det är något jag skulle
kunna tänka mig att ha i vårt blivande uterum.




I år kan jag tycka det är riktigt snyggt med det petrolblåa
 och även det mörkblåa tonerna som kommer.
Känns lite tungt men ändå sofistikerat.








Efter det gick vi till den vita butiken i stan.

Blev mest inspirerad av deras lilla ormbunkskvist
de satt i en vanlig glaskruka.


Så enkelt och så snyggt. 

Ja ni kanske inte förstår att det kan vara så ovanligt att gå en sväng på stan,
men det är verkligen längesedan jag gick på stan. Det har känts lättare att 
kolla av nätet än att springa i butiker, vilket ju egentligen är rätt dumt,
eftersom man egentligen skall gynna butikerna så de 
inte behöver slå igen på grund av att
näthandeln slår igenom helt.


Handlar ni mer på nätet än i butik?


Kram Helena

2 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Handlar ca 70% på nätet, håller ju på och startar en egen webshop tom...som öppnar i okt :) stor kram/Diana

anettan sa...

Mysigt att gå i stan.....säger du att det ska bli varmare i dag? Puhu, tyckte det var hottie hottie igår. Barnen på jobb ville inte ens vara ute för det var för varmt. Önskar dig en fin fredag i poolen. Kram Anette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...