onsdag 29 juni 2016

Lugnet fortsätter

Hejsvejs!

Jag vet att många varit i Kroatien och varit nöjda
över det, men jag har ändå inte blivit lockad 
av att åka dit.
När så Mr J föreslog det i vintras, var jag lite motsträvig
jag ville ju till Italien eller Mallis, men han återkom hela tiden till
Brela, 
så tillslut, tyckte jag att det verkade bra och gick med på att 
boka resa dit.

Har sedan bara hört positiva kommentarer om landet.

Med facit på hand, så kunde det ej blivit bättre.
Kroatien är ett modernt land med väldigt trevliga människor,
man lagar maten väldigt renligt och allt känns fräscht.
Dom hänger med om ni förstår vad jag menar.
Känns som de är mer moderna än både fransmän,
italienare, greker och spanjorer ihop.

Vi är supernöjda och jag är verkligen inte sponsrad
för att säga detta, utan det kommer helt från hjärtat.


Vi har enbart denna trapp ner, så är vi vid stranden.



Bara när man köper frukt, frågar de om man vill ta den själv och sedan väger de den och sist sköljer den. Ja dricksvattnet går att dricka.





Ja ni kanske tycker jag tjatar, men det är vad vi upplever,
och vi är verkligen här och nu.

Idag får vi gäster, så det är snart dags att gå och möta dem.

Kram Helena

9 kommentarer:

Mittgodastefinaste sa...

Låter helt underbart! Du skriver verkligen så att man blir sugen på att testa! Har inte heller precis som du kännt mig så lockad tidigare!

Kram Jenny

Mia Coman sa...

This year will be Greece (3rd time)! But in the future I Croatia, impressions and seeing your pictures!
Have a memorable summer continued.
Warm regards, Mia

Anonym sa...

Ååååå! Vad avundsjuk jag blir älskar Brela och hela Kroatien. Ni måste testa restaurangen som ligger sist på strandpromenaden mot Baska voda. Den ligger precis vid vattnet. Själva åker vi till Kroatien i mitten på juli till markaska rivieran men till podgora. Där har vi inte varit förut så det blir spännande😎. Ha en fortsatt härlig semester och njut!
Vänliga hälsningar
Värmlandsjejen

Channal sa...

Jag har bara hört positivt om Kroatien! Ska vara så vackert också. Härligt att du gillade det. Ja, man ska inte vara rädd för att testa nya platser.

KRAM Anna

anettan sa...

Älskar Mallis men det var sjukt länge sedan jag var där. Så mysigt. Kram Anette

Milla sa...

Klart du ska bre på om Kroatien! Det är ju fantastiskt, vill verkligen åka dit igen - vi valde mellan solsemester på beachen men blev nåt annat spännande vi ska ut på... Visst gillar du skaldjur? Jag åt den godaste musselrätt nånsin i Kroatien typ "musslor buzzara" - de var gratinerade i massa gott. Fortsätt mys!
kram

Villa Grön sa...

Ni ser verkligen ut att ha det underbart:) Är väldigt nyfiken på Kroatien och åker gärna dit, har bara hört gott om det och framförallt hur vackert det är

Mamma C sa...

Har också bara hört positivt om Kroatien. Ser underbart ut.
Kram mamma c

AngelicasVärld sa...

Finaste du...det ser ju HELT UNDERBART ut!! Själv så räknar jag ner till vår semster - en jobb vecka kvar sen så åker vi !! Wihoo!
KRam vännen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...