måndag 23 maj 2016

Vilket bra byte!

Halloj!

Här har det precis kommit en åskskur,
precis när vi satt oss till bords, vid poolen, för 
att äta kvällsmat.

Alla tog några saker så vi snabbt kom inomhus.

Nu är det över och solen är framme igen.

Men visst har det varit varmt ute idag!

Jag har haft världens energi,
kanske för att det egentligen var meningen att jag skulle jobba,
men att de bytt med mig, så jag blev ledig.
På Onsdag när jag skulle varit ledig ser vädret inte alls lika lovande ut.

Jag har iallafall hunnit tvätta lakan och hängt ut,
tvättat fönster, köksluckor.
Satt potatis, klippt av döda grenar från vinrankan,
solat och badat i poolen.

Sedan var det premiär i år för en springrunda.

Jag vet inte när jag varit så energisk senast, känns som 
flera år sedan.





I helgen var jag och Mr J i storstan och strosade runt,
hoppade in på Lindex för att kolla in denna sommarklänning,
som var så fin i reklambadet, och jag gillade den så den fick följa 
med hem.
Den är så sval och skön så den kommer användas många gånger i 
sommar.
Nu blir det ett avsnitt av Outlander,
(vi ligger efter, och det är ju så bra)
Nominerad till Tv världens sexigaste serie.

Har ni sett den?


Kram Helena

5 kommentarer:

åse sa...

Vilken snygg sommarklänning, den kommer du säkert få mycket användning av. Så härligt att bli ledig en solig och fin dag.
Kram åse

Channal sa...

Jättefin klänning! Härligt att du har fått tillbaks energin Helena.
Här kom ingen åskskur. Vilken sommar vi har fått!

KRAM Anna

Unknown sa...

Vilken energi du har haft, du vackra kvinna. Supersnygg klänning kan riktigt känna hur skön den är.
Kram
Maria

Anonym sa...

Flott dame, flott kjole :)
Hilsen Anne Jorunn

Junitjej sa...

Vilken underbar klänning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...