lördag 9 april 2016

Utmanad

Hej hej 



Blev utmanad av Anna att svara på lite frågor.


Vilken är din favoritglass?

Har ju slutat äta glass, men visst har jag favoriter och är jag riktigt sugen, kommer jag nog ta en glass i sommar
Så jag väljer två sorter. Den jag gillat längst och alltid köper när vi är 
ute och köper glass. GB Sandwish, men så har jag fått en ny favorit
Ben and Jerry

Vad skulle du göra om du vann en miljon?

Jag skulle vråla av glädje och även om en miljon inte är så mycket idag, så kulle jag betala av lite lån på huset, jag skulle se till att bjuda min familj på en riktigt fin utlandsresa.


Vilken är utan tvekan din bästa favorit serie?
Oj oj! Har ju flera favoriter som måste nämnas.
Sex and the city, Homeland, Bron, Downton Abbey
och den nya favoriten Outlander



Hur hanterar du en situation om du är i ett stort rum med en massa folk du inte känner
då det förväntas att man skall vara social?

Jag brukar vara den som pratar när ingen känner någon, jag tar liksom över rollen 
så att alla skall känna sig bekväma.
Om däremot alla skulle känna varann, men inte jag då skulle jag nog stå lite i skymundan ett tag och läsa in
alla innan jag försiktigt skulle börja prata med några.

Vad är du nöjdast med dig själv och varför?
Det är nog min förmåga att känna av hur folk mår och hur de känner sig. Förmågan att kunna lyssna på andra och alltid vara en stöttande vän.
Sedan är jag nöjd att jag tagit både kandidatexamen och magisterexamen och att jag jobbat
inom intensivvården. Jag är också nöjd att jag startade min blogg, lärde mig att fotografera,
och att jag tordes gå utanför komfortzonen och göra något mer med mitt liv, som att jag tordes starta min väg som egen företagare inom
Hälsobranschen.
Att coacha och hjälpa andra människor att må bättre och få bättre vanor är verkligen superkul.


Hur länge har du och din partner varit tillsammans?
Vi träffades 1999, så det blir arton år i år.
Vi upptäckte varann när vi båda var ute på krogen, när jag insåg att han var tio år yngre än jag,
 tänkte jag att det skulle aldrig funka.
Men han visste vad han ville min Mr J och nu är vi gifta och har lilla O också.




Om du hamnar i ett bråk hur hanterar du det, är du den som tar fighten eller som tar emot?
Det beror på, är det på jobbet då säger jag ifrån om det är det jag vill göra.
Vissa vänner som man har en bra relation med, 
de skulle jag kunna säga det som jag anser vara rätt.
Sedan är det vissa som man vet är så obstinata och aldrig skulle ge sig, där skulle jag 
 välja om det är värt att sätta igång något bråk, för priset kanske skulle bli högt.



Vad dras du till för bloggar, vad är viktigt på en blogg och vad skall finnas med?
Jag dras till fina bilder.
 Ljusa stora bilder som är jobbade med, det skall vara flera bilder och
de skall vara stora. Gillar när det tipsas om rabatter och snygga
inredningsdetaljer eller kläder, bara det inte blir för mycket text.
Gillar livsstilsbloggar mer än bara inredning eller mode.





Alla bilder är från andra bloggerskor och som jag sparat i min inspirationsmapp.

Vem är den bästa programledaren på tv och varför?
David Hellenius gillar jag för han är rapp och har humor.

Har du träffat någon kändis och pratat med, i så fall i vilken situation?
Jag har träffat Carolina Gynning på ett event i Örebro.
 Vi pratade om att vara bloggare.
Har också festat med Karin Mannerstål.
Har målat av Björn Ranelid när han stod modell på ett bloggevent.
Annika Sjöö och jag pratade vikten av att leva Hälsosamt.


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhDxs_42Rj3vfHutX0w5G0rnNLLpvmHgP7MiSvNTuuAcGpMQUYC2dITYmzIvTia9Y_bwemQsBvagtv8roUklNnuc3xflNONx2C_FdJ2w6tNzEvroUiOVJtTn7eVLbkc5GbzPjX_HAXw3hc/s1600/IMG_3674.JPG






Vilken är den roligaste sporten att se på eller utöva?
Att utöva så är det nog fortfarande slalom, att titta på så är det
truppgymnastik, hockey och slalom.


Någon som vill haka på?


Nu tar vi Lördagskväll.

Ha det gott!!
Kram Helena

5 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej smulan!
Tror jag visste det mesta om dig redan..;)
Men nu kom jag på att jag har ju också träffat Carolina Gynning...haha...där och då.. på samma gång som dig ju...
Det hade jag glömt..;)
Kram o ha en fortsatt fin helg!
Katarina

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Härlig utmaning.
Kul att få veta lite mera om dig :)
Ha en mysig lördagskväll :)
Stor kram
Jessica

Unknown sa...

Vad roligt att läsa dina svar. Alltid kul att lära känna personen bakom bloggen lite mer.
Kram
Maria

Ekenäsliv sa...

Heeeej Helena!
Tycker det är jätteroligt att läsa dina svar :)
Och också känna att "ja, det visste jag" För man lär ju känna varann genom åren även om man inte ses varje vecka, eller ens varje månad utan kanske bara på riktigt nån gång om året :))
Ha nu en riktigt fin söndag!
Kramar Anna

Channal sa...

Kul att få veta lite mer om dig! Ska se om jag hakar på. Länge sedan jag gjorde en sådan lista =)

Ha en skön söndag! KRAM Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...