fredag 1 april 2016

Stödja forskningen Sponsrad video

Hejsan!

Nu är snart helgen här.

Vi var bortbjudna i morgon, men vi valde
att tacka Nej. 
Helt och hållet för att vi behöver ta igen oss lite
och bara vara.

Jag har jobbat mycket inom hjärtsjukvården och det är något jag brinner för och något
jag känner att jag kan en hel del om.

Hjärt Kärlsjukdom är något som vi nordbor drabbas mycket av.
Mycket kan vi påverka själva,
såsom 
Inte röka
Hålla diabetes och blodtryck i schack
Motionera
Se till att vi inte blir för överviktiga
Äta rätt.
Något vi däremot har svårt att styra är vårt arv.
Hjärt -Kärlsjukvården har kommit riktigt långt idag
Det är inte många som dör av en hjärtinfarkt eftersom vi har så bra
sjukhusvård som tar hand om personen direkt idag.

Men Forskningen får inte avstanna. 
Därför behövs pengar till forskningen

 Från en dag till en annan kan livet ta en helt ny väg. En väg du själv inte har valt och saker du tagit för givet gäller inte längre. En som vet vad detta innebär är Janne, som mitt i livet drabbats av hjärtsjukdom. Utan forskningen och människor som du hade hans berättelse fått ett tvärt slut.


Tänker ni på att vårda era 
kärl i kroppen?


Ha en bra Fredag

Kram Helena

Sponsrat inlägg

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Ibland behöver man bara vara <3
Ha nu en riktigt fin och skön helg!
Kramar Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...