onsdag 6 april 2016

Ny doft!

Hej hej!

Idag har jag varit ledig.
Väldigt skönt eftersom jag var 
i Stockholm en sväng igår kväll.

Utbildning i näringslära stod på schemat.
Mycket visste jag redan men vilken bra föreläsare.
Mats Pettersson som är utbildad Näringsfysiolog
och coachat alpina skidlandslaget och Tre Kronor.

Så himla spännande och viktigt ämne.
Skulle blivit näringsfysiolog istället.
Men jag läste ju mycket om 
Hälsa och näring på sjuksköterskeprogrammet,
som jag hade lätt att ta till mig allt han sa.

Var inte hemma förrns midnatt, så därför var det 
extra skönt att vara ledig idag.
 
 
 
 


 

På min önskelista som jag skrev om här, hade jag med den här parfymen från 
Byredo. 
En alldeles för dyr parfym i mina ögon, men jag hade sådan tur att 
Pernilla inte alls gillade den, så jag fick köpa den av henne till reducerat pris.
Så snällt av henne. 
Ibland är det ju så att man inte riktigt passar i en doft som luktar 
jättegott på en annan.
Så är det med Clean warm Cotton, tycker den luktar vansinnigt gott på andra,
men den luktar alldeles för starkt på mig.

Har ni någon sådan doft som ni tycker luktar vansinnigt gott på någon annan
som ni bara inte kan ha själva?


Kram Helena


5 kommentarer:

Unknown sa...

Ja så är det! Många parfymer jag gillar på andra men inte på mig. Det var väldigt intressant föreläsning i går! Skönt att du hade ledigt idag! Kram Pernilla

Mamma C sa...

Har själv råkat ut för detta med parfymer. Man blir lite ledsen när det inte luktar lika gott som på andra man känt doften på.
Kram Mamma C

Browneyedgirl sa...

Vad intressant med föreläsning :) Jo då jag minns att en vän till mig hade en parfym som doftade ljuvligt. Köpte den och det var inte alls samma grej. Man lär sig :) Kram och ha en fin dag

Unknown sa...

Har upplevt det många gånger. Känner en doft, oh så ljuvligt och så doftar den dåligt på mig men bra på andra. Har kommit på genom åren att doftnoten vanilj är bra om den finns i mina dofter. Ska undvika det alltför blommiga. Kul med ny doft för dig.
Kram
Maria

Annika sa...

Känner också igen detta med dofter som är så goda på andra men inte på en själv. Skönt att du fick vara ledig idag. Förstår att det var en bra föreläsning igår. Ha en fin dag. Kram Annika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...