söndag 6 mars 2016

Tilltugg från Kalix

Hejsan!
Hoppas ni har det bra!?
Kollade ni andra chansen igår?

Tycker inte det blir riktigt rättvist när de sätter 
ihop par som skall kvala in till finalen, men de bästa
är ju redan direktkvalificerade.
Tyvärr missar jag finalen, lite synd kan jag tycka.

Såklart hade vi lite extra festlig meny kvällen till ära
men kanske mest för att vi hade långväga gäster.



 Eftersom vi hade Kalixlöjrom i frysen ville jag göra något snabbt, gott och enkelt.
Köpte lite pringelchips och vispade crèmefraiche med lite citronskal i. Vattnade ur lite finhackad rödlök, sedan klickade jag ut allt på chipsen och dekorerade med en dillkvist och drog över pepparkvarnen.


 Serverade såklart min favorit drink.
Aperolspitz: 3delar Prosecco, 2 delar Aperol, 1 del sodavatten
lite is och en citronskiva





Enkelt och supergott.


Till middag grillade vi lammfilé med haricots verts och till det serverade vi
gratäng med kantarellsås och ett Amaronevin.

Marängsviss till efterrätt 

Mätta nöjda och belåtna blev vi.


Idag blir det en lite enklare meny.



Ha en skön Söndag.

Kram Helena

7 kommentarer:

Channal sa...

Ser verkligen supergott ut! Igår missade vi Mello. Tycker också att det inye känns att duellera med varandra.

KRAM Anna

Villa Ryttarängen sa...

Vilken meny. Gud så gott. Jag såg inte hela tyvärr. Tycker också att det är märkligt med duell. Kraaam Pia

Milla sa...

Gosh, så gott!! Vi festade på lammstek igår som jag marinerat ett tag, blev himla gott med, lamm är så tacksamt att få till gott!
Jag tycker 2:a chansen är helt meningslös, än mer i år faktiskt. Men finalen blir nog bra.
Såg det där med färgen på era väggar... åh det är så svårt med vitt, jag fick tänka om och måla grått i vårt allrum eftersom det skar sig helt med olika vitt på panel, socklar och tapet -- då fick väggen bli grå istället. Nu har vi snart grått i hela huset när även sovrummet är grått.... ;) kram!

Sallys hus sa...

Hallå vännen!
men ååå va smaskigt det där såg ut!
Å vilken himla otur med färgen...hua hua....trist att börja om...:(
Å vad tråkigt med ryggen! Hoppas du är bättre?! Å den där föreläsningen had ejag gärna gått p åom jag hade varit hemma...

Vi måste höras om hur det blir nästnästa helg?..;)
Kraaaam Katarina

Lena - gott för själen sa...

Vad gott det där lät då! Lyxigt och gott, men ändå lätt att svänga ihop är ju klart bäst!

Kram Lena

Unknown sa...

Vad otroligt gott allt ser ut. Kalixrom är fantastiskt.
Kram
Maria

I min smak sa...

Mmmm, ser gott ut! Bra tips med chips och löjrom, det ska jag försöka minnas (har kommit till den åldern att det börjar bli bra att lägga till ett "försöka". )
Ha en bra kväll!
Susanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...