onsdag 16 mars 2016

Nu åkte de fram

Halloj!
Lika bra att ta fram
det lilla pynt jag har.

Lite tråkigt att bara ha pyntet över helgen,
så nu blir det knappa två veckor vi kan titta på de fina
äggen och de smutsrosa fjädrarna.






 Mina små vaktelägg har hängt med i några år, likaså de egengjorda äggen min lilla O gjorde
för ett antal år sedan.



Ja kanske kommer en äggkrans upp på ytterdörren, 
men sedan får det räcka med påskpynt.


Ledig idag och jag hade hoppats få lite sol
på mitt vinterbleka ansikte, men solen försvann
bakom gråa moln, men jag hoppas den tittar fram under dagen.
Nu skall det iallafall bli en långpromenad med Doris och Siv.


Ha en bra dag.

Kram Helena

6 kommentarer:

Ljuva Magnolia sa...

Åh så fint! Jag ska pynta imorgon tänkte jag, på min lediga dag. Ska iväg här nu på lunchen till Blomsterlandet och köpa lite fint till utsidan med, har fortfarande en liten gran kvar vid farstun.. !! Och krans på dörren hehe :S

Vi har kanonväder idag, wiiii!! Hoppas baradet håller i sig ett tag nu.

Fin lille-lördag till dig!
Kramis

Unknown sa...

Det såg påskigt och sobert ut. Jättefint!
Kram
Maria

jannice lindell sa...

Vilket underbart påskpynt!!

Sallys hus sa...

Hallå där!
Ååå så fiiint!
Ja nog är det en kort högtid det här...men det är lika så skönt det...;)
Dina ägg är superfina allihop...

Men har ni haft mulet?? Här har himlen varit blå hela dagen..
Ring mig i morgon när du får en lucka!!
Kraaaam Katarina

Hemma på Sjuan sa...

Fint du gjort, jag får nog ta fram det lilla påskpyntet jag har till helgen. Kram

Mamma C sa...

Jättefint som du har påskpyntat.
Kram mamma c

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...