tisdag 2 februari 2016

Rädda Världen



Hej hej!
Brukar ni tänka att ni skall rädda världen?
Eller tänker ni att det inte spelar någon roll vad just lilla du gör.

Jag tror att största effekten är om många gör något, men ju fler som gör 
något, gör ju att fler och fler tänker att de vill göra något
och ju fler vi blir desto större genomslagskraft.


När det damp ner ett paket i brevlådan där det var med ett schampo,
som skulle rädda världen, blev jag nyfiken.







Med djupa rötter i växtriket satsar Yves Rocher på att ge tillbaka till naturen.
De är med i ett projekt där de skall plantera över 
100 miljoner träd fram till 2020.
Så för varje sålt schampo planteras det ett nytt träd.
Schampot är både svanen och har Ecolabel- certifikat .

#räddavärlden #1schampo1träd
Schampot hittar ni här 

Tillsammans kan vi rädda världen lite grann varje dag.

Känner att både jag och vänner runt omkring mig,
blir mer och mer
medvetna vad vi äter och vad vi handlar.



Tänker du medvetet i något i din vardag?

Ha en bra kväll

Kram Helena

6 kommentarer:

Unknown sa...

Ja allt mer gör jag det. Kram Pernilla

Villa Ell sa...

Lotion, hårvård, deo det kemiska försöker jag alltid att köpa miljövänligt och skonsamt.... Så lite kemikalier som möjligt

Lite är bättre än inget

Kram Sandra

Channal sa...

Jag har i många år försökt göra det lilla jag kan. Gör alla något blir det bättre!

Kram Anna

Anna sa...

Jag försöker rädda världen varje dag med vad jag köper, äter, slänger/sorterar. Och för varje människa jag övertygar att göra detsamma har jag räddat världen lite grann.

Bara MammaMilla sa...

Försöker i det lilla. Maten vi handlar, försöker att inte slänga mat, inte slösa med vatten och sorterar sopor. Någon skillnad borde det ju göra om alla gör det lilla. Ha det gott! Kram Camilla

Unknown sa...

Tror som du att det är viktigt att alla gör något även om det är litet. Så jag tänker och försöker handla bra. Men det är inte alltid man räcker till eller orkar hela vägen. Då är det bra att veta att det lilla också bidrar.
Vilken kul ide med denna hårvård.
Kram
Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...