onsdag 6 januari 2016

Kanske inte rätt dag, men men


God förmiddag!
Trettondagen idag.

Jag är ledig, jobbar varannan dag denna vecka,
lite märkligt, men så ligger mitt schema.

Man borde kanske inte göra något
jobbaktigt denna röda dag,
men idag passar jag ändå på att slänga ut 
allt vad jul heter.

Tycker det är jättemysigt med 
julen
med allt lull lull, även fast det inte 
är alls lika mycket lull lull som förr.

Lika skönt tycker jag det är när man väl tar bort allt,
det känns verkligen tomt men så rent och skönt.
 
 

Det här är mina favoriter i granen, Gamla som gatan som jag köpte på Ikea för många år sedan.



 Annars är det mest granar som packas ner i kartonger,

eller,




Slängs ut.
 
Inga tomtar här inte,

 

Nu skall dammsugaren fram, för att få bort alla barr som 
letat sig in överallt. 
Det 'är så skönt att få torka alla ytor och skrymslen med en våt trasa,
så man får med allt damm som ligger som en matta.

Vi hörs lite senare.

Kram Helena





5 kommentarer:

Channal sa...

Mina julsaker kom upp dagen innan julafton så de får vara kvar ett tag. Mysigt nu i januari. Tjugonda knut då åker allt ut. Jag har också mycket mindre lullull än förr på 80- 90-talet. Då var det all in!!

KRAM Anna

Mamma C sa...

Här åker allt ut tjugondaknut. Inte så mycket att plocka bort men då ryker julen här.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Tar bort Julen kanske till helgen 😊 så mysigt att ha kvar ljusen särskilt nu när snön kommit 😊❄️❄️

jannice lindell sa...

Här slänger vi också ut julen!=)

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Här har vi också dansat ut julen idag. :-)Börjar ju jobba imorgon, så nu börjar vi köra igen och då vill jag inte ha julen kvar. Kramizz Laila

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...