fredag 4 december 2015

Ljusstaken Liljan har hittat hem



Godmorgon!

Ledsen att jag inte hann med att köpa 
Norden bordet medans det fanns kvar.

Men superglad att jag vann en aktion 
på Tradera.

Nu står de här, precis uppackade
och ser så där fina ut som jag
föreställt mig.

Ljusstakarna Liljan
från Ystad Metall som är 
form-given av Ivar Ålenius-Björk 1939.





Så fina tycker jag att de är och jag fick
dom till ett superbra pris, kul när man kan fynda.


Nu är det Fredag igen..
I helgen väntar roligheter, men först jobb.


Kram Helena





8 kommentarer:

Sabelhagens Olivlund sa...

Grattis till de fina ljusstakarna. Så snygga! Kul att göra fynd:)
Kram Maria

Annika sa...

Grattis till den vunna auktionen. De är verkligen supersnygga! ha en fin dag. kram Annika

Channal sa...

De är så vackra och klassiska! barndomsminne för mig. Kul att de har kommit tillbaka.

KRAM Anna

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Grattis till fyndet. :-) kramizz Laila

Lena - gott för själen sa...

Vad roligt! De är ju galet vackra de där stakarna!

Kram Lena

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ljusstakarna är jättefina, klassiskt vackra :)
Hoppas allt är bra med dig och att du har en fin fredagskväll.
Roligheter under helgen :) KUL!
Stor kram
Jessica

Villa Ryttarängen sa...

Jättefina och klassiska ljusstakar. Kram Pia

Unknown sa...

Älskar dessa ljusstakar. Så vackra.
Kram
Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...