onsdag 4 november 2015

När man vill ha en Köksö



Godkväll!

Vi håller på och funderar
om vi skall göra vårt kök större
genom att slå ihop kök
konto och vardagsrum.

Tycker vårt vardagsrum känns lite litet
och i köket skulle jag gärna vilja ha en köksö.
Tyvärr säger maken att det är för trångt.
Men si det tycker inte jag
och när jag köpte huset för 20 år sedan var det
barkök hos oss, så nog vet jag att det får plats.
 

Hittade lite bilder på Instagram som jag blivit inspirerad av.
 
 




Bild lånad av http://madeinpersbo.blogspot.se/


De två nedersta behöver ju inte ta så stor plats tänker jag
men operation övertalning pågår så vi får se hur det slutar.




Ha en skön kväll.


Kram Helena

7 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Det slutar säkert jättebra. vi har köksö men ibland så saknar jag vårt gamla köksbord. ja vi har ju altanen men ändå. Bra med förvaring blev det i alla fall och en härlig plats att hänga på. Fina inspirationsbilder du visar. Kraaam Pia

Sallys hus sa...

Jamen jag har ju sagt att du måste invänta "rätt" tillfälle....**blink blink....;)

Det kommer bli så bra så bra och tänk vad mysigt att hänga där med ett glas vin då han lagar maten...;)
Kram Katarina

hemma hos lilla mej sa...

Tycker att det är så himla mysigt med köksö,hänga där och ta ett glas vin typ innan middagen är klar ! Den sista bilden tycker jag var skitsnygg.Ha en skön kväll .Kram Rita

Annika sa...

Det är fint med köksö. Jag skulle också vilja ha en här hemma hos oss. Ha en skön kväll. Kram Annika

Sabelhagens Olivlund sa...

Tycker det låter sonen superidé att slå ihop för att få större, go for it:)!
Vårt kök liknar det på översta bilden, fast vi har ingen köksö utan köket sitter ihop som ett U.
Hoppas du får till det, vi är supernöjda att vi gjorde om hela vårt kök.
Lycka till
Kram Maria

Ekenäsliv sa...

Klart du ska ha en köksö:)))
Knappt jag vågar yppa det, men jag går allt o funderar på hur vi skulle kunna få till det här hemma med... Å jag har mina idéer ;-) Bort med köksbordet och så blir det genast gott om plats:) Den på nedersta bilden är precis något som jag tänker mig.
Jag håller tummen för dig;)
Kram Anna

Hemma på Sjuan sa...

Jag håller på dig :) Vi slog ut väggen mellan kök o vardagsrum, inget köksbord bara en stor ö och det är det bästa vi gjort i köket. Jättepraktiskt! Så snyggt på sista bilden, kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...