onsdag 25 november 2015

Godaste Saffransbullarna!

Hej hej!

Tack för alla recept som ramlade in i går.
Det roliga är att alla rekommenderade
samma recept och det var precis det
receptet jag var ute efter,
så antingen vet ni vad jag gillar,
eller så är det att vi alla, eller många av oss
har fastnat för samma recept.









Min lille prins var med och bakade idag. Hittade ett förkläde som passade väldigt bra till lussebak.


Smörkrämen gjordes av smör florsocker och vaniljsocker, som sedan
frystes ner ca en timme.



Klart man skall diska efter sig!





Verkligen supergoda saffransbullar med fyllning i.
Kommer aldrig mer baka några andra.

Receptet som jag fick av er, kommer härifrån


Kram Helena.



5 kommentarer:

Sofi sa...

Hjälp så fasligt gott det ser ut!!!
Jag som älskar allt med saffran i måste nog testa att göra dessa:)
Söt liten hjälpbagare du hade också:)

Kram Sofi

Plommonhuset sa...

Oj så goda dessa ser ut och vilken söt hjälpreda du fått i ett sådant passande förkläde :-).

//Sofia

HönaPöna sa...

Så gott... och mysigt med en liten hjälpreda när man är igång!

Channal sa...

Gott! Har precis tagit en Nespresso och en lussbulle.

KRAM Anna

Dorota sa...

Bullar var säkert goda men ditt söta sällskap var nog höjdpunkten :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...