söndag 15 november 2015

Årets Blossa med smak av Earl Grey

Hej på er!

Det blev en sorgens helg.
En helg vi kommer minnas likväl
som 11 September.

Med en klump i hjärtat går livet 
vidare, för oss som inte är så nära, men 
tankarna finns hos Fransmännen hela tiden.


I helgen har vi smakat Blossa 15
med en smakinspiration från England,
 där tesorten Earl Grey blandats med
olika viner och de klassiska kryddorna

  
Riktigt gott tycker jag, som inte är någon teälskare.
Jag var skeptisk till årets smak, men tur man törs prova, så man kan bild sig en 
annan uppfattning.
Idag hade jag lust att gå på julmarknad, men det verkar vara för tidigt,
vet ingen som startat än.



6 kommentarer:

TITTILINA sa...

Det låter bra. Vi har en flaska stående här hemma, men har inte provsmakat den ännu. Är inte heller nån te-fantast.
Julmarknad finns det här i Skåne idag, Majas Cottage. Det var lång kö för att komma in igår, så jag står över denna gång.

Ha en skön söndag!

Kram

Sabelhagens Olivlund sa...

Bra att höra att den var god, vi har inte smakat den ännu. Den står tills sig här på köksbänken:)
Kika gärna in os mig och hjälp mig välja, om du vill:)
Kram Maria

Emmy sa...

Färna herrgård har julmarknad idag. Inte så långt bort från dig.

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Kul att höra att den var god årets glögg. Jag tänkte inte köpa den i år då den hade anknytning till just earl grey....men som tur nu när den verkar vara god, så fick jag en flaska av några goda vänner i torsdags. :-) Kanske man ska ta och testa idag då. :-) Kramizz Laila

Villa Ryttarängen sa...

Jag gillade den verkligen. Kort i eftersmaken och mycket vinsmak. Kraaam Pia

anettan sa...

Min står i skåpet och bara väntar på att korkas upp.....spännande. Kram Anette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...