måndag 26 oktober 2015

Bubbies Mochi Ice Cream?

Hejsan!

Tack för alla Grattishälsningar!
De värmer gott!

Hoppas kunna hålla på länge till med
bloggandet, eller iallafall så 
länge som jag tycker det är roligt.

Det är som min lilla dagbok, fast kanske inte
så ingående som en dagbok skulle vara,
men man får en hint om vad man gjort,
sedan finns en massa bilder sparade i bloggen,
som annars bara skulle ligga i en mapp i datorn.
 
 
Jag och lilla O var själva i helgen
eftersom det var min Mr J´s tur att
åka till Malmö och Karlskrona
med J20 elit i  hockey. 

Vi tog en mysifika igår och firade både guld och 
födelsedag med en varsin Bubbies Mochi Ice Cream.

Har ni smakat dom?


 Det är glass inuti med men med ett skal av sötat rismjöl.







Bollarna kommer från Hawaii och gjord på kvalitets ingredienser.
 
Lite annorlunda smak på juust skalet. Glassen inuti var helt ok.
jag tog pistage och O tog choklad med en smak av mint.
 
 
Innan jag uttalar mig så måste jag nog prova en gång till.
Helt lagom att ta till kaffet var de och inget kladd.
 
 
 
Ha en bra dag!
Nu måt jobbet.
 
Kram Helena

5 kommentarer:

Lena H sa...

Åh dom där bubbies är galet goda tycker jag, så perfekt lagom med en eller två stycke:) säljs på vår ICA här hemma i en mängd olika smaker! Men jag fick också prova ett par gånger innan dom föll mig riktigt i smaken. Ha en fin dag!

Razzy sa...

Jag är helt såld på Bubbies men tyvärr säljs de inte i min närhet. Hoppas du har en bra början på veckan. Eva

Cecilia RockBabe Kärvegård sa...

Jag har sett sådana men inte testat själv. De säljer sådana på ett sommarcafé vi har inne i stan. Ser läckra ut. :)

You Rock!!!

jannice lindell sa...

aldrig smakat. lät ju spännande!

Bubbies Norden sa...

Hej Helena! Vad roligt att du provat på Bubbies. Ibland kan våra kunder behöva lite ställtid mellan gångerna för att lära känna höljet. Ett tips är att låta dem tina ordentligt (de ska vara klämmbara) så kommer smakerna fram än mer även i höljet. Ha det bra!

Varma och glassiga hälsningar,
Bubbies Norden

@bubbiesnorden

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...