torsdag 27 augusti 2015

Orolig Matte

Hej hej!

Idag är ingen rolig dag!
Fick ringa djursjukhuset i morse.
Doris har sedan i Lördags haft en böld vid rumpan,
som bara fyller på sig hela tiden och det kommer en massa
snuskiga saker.
Har försökt torkat och tömma bölden, 
men nu har hon så ont så hon springer långa vägar
när vi kommer med det blöta pappret.
Ingen får röra.

Så idag var det dags att få hjälp.

Det är bara det att jag är livrädd om det blir tal om sövning på 
Doris, eftersom det är jättesvårt att söva en Fralla, eller 
rättare sagt det kan bli komplikationer efter sövning, att de svullnar upp
och eftersom de har så smal hals, ingen nos och smal trachea är det lätt att de kvävs.
 
 
Doris var väl medveten om vad som skulle ske, för hon skakade hela 
bilfärden på fem minuter dit.
Vägrade att gå in.
 
 
 
 





 
 
När det sedan konstaterades att hon har en sprucken analsäck som 
blivit inflammerad.
-Ja vi måste söva henne för att kunna göra rent det här, säger den gulliga veterinären.
-Ni vet väl att det är svårt att söva frallor säger (iva sköterskan med myndig röst, talar om att jag är iva syrra också) 
Varpå hon lugnande berättar allt hon vet på rätt språk för mig.
Inte för att jag blev lugnare, men vetskapen om att hon också var medveten kändes lite bättre.


Har aldrig behövt lämna henne, så det knöt sig i magen när de gick iväg med henne
och jag inte fick följa med.
Nu sitter jag bara och väntar att klockan 
ska bli fem och vi får hämta henne.

Kanske inte är så märkvärdigt tycker en del,
men för mig är det en stor oro.



Hörs senare.
Kram Helena

3 kommentarer:

Home2tiny sa...

Stackars lilla söta Doris och oroliga matte. Hoppas allt gått bra vännen och Doris snart är på benen igen. Största kramen till er alla och en stor nospuss till Doris. Tina

tinaminastina sa...

Lilla Doris! Hoppas allt gått bra....
Kram! <3
Tina

Ekenäsliv sa...

Men lilla söta Doris...<3
Min bror hade en cocker som fick det med och det gixk fint.. Hon klarade sig genom mycket den fröken <3
Hoppas allt gått bra nu!
Kramar Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...