fredag 14 augusti 2015

Drömjobbet!

Hej hej!

Vad är drömjobbet för dig?
Är det att jobba raka veckor,
eller att jobba skift, kanske jobba natt,
eller vill du bestämma själv när du vill jobba?

Det kanske inte alls handlar om tider,
det kanske handlar om att förverkliga en dröm.
Starta eget, driva en butik, bli inredare,
fotograf, bli massör eller göra naglar.

Men vad kommer det sig att för många stannar det
enbart vid en dröm, medans vissa vågar kasta sig 
ut i det okända för att prova förverkliga drömmen.

Vad är skillnaden på dessa människor?

Är inte drömmen tillräckligt stor hos dessa, 
eller behövs ett för stort startkapital, finns rädslan att 
köpa på sig ett för stort lager som man kanske inte skulle bli av med.

Eller är det helt enkelt att man inte törs gå utanför
sin komfortzon

Jag har haft en dröm sedan jag blev sjuk, eller rättare sagt många drömmar 
och visioner, som har fallerat p.g.a. att man skall ha stora kapital, + att
jag inte haft någon bra affärsidé.




När sedan dörren öppnades på glänt den där dagen i slutet på Januari,
slet jag upp dörren.

Ett färdigt koncept inom Hälsobranschen, där alla är sina egna
alla jobbar under samma förutsättningar, inget startkapital behövs.
Jag tjänar pengar på arbetet jag gör. Jobbar jag lite tjänar jag lite,
jobbar jag mycket tjänar jag mycket och bonus och karriärstegen är lika för alla.

Hur får jag det här att funka då. 
Hur marknadsför jag mig?
Jag har en egen webbshop, Instagram och även en Facebooksida.




Det här har jag ordnat själv, men vill man ha mer trafik kan man alltid ta hjälp av 
olika firmor som hjälper till att få en fin hemsida och få hjälp med hur 
man får folk att hitta till sin sida på ett bra sätt. 
Ett företag
som kan sådant är
Eftersom jag inte lagt några pengar på att starta upp företaget kan det 
ju vara en fördel att ta hjälp med marknadsföringen.

För mig har den här dörren som stod på glänt inneburit att jag kunnat starta ett eget företag 
helt utan risk, konceptet är klart och allt är upp till mig.




Jag har mitt ordinarie jobb kvar och gör detta vid sidan av
och eftersom man idag använder sociala medier behöver jag inte 
vara hemifrån när jag jobbar med mitt företag.
Jag kan bygga upp detta vid sidan om och det får ta den tid det tar.
Jag kan sätta undan pengar till saker jag vill göra.
spara till ett par utbildningar jag vill göra, kunna resa lite mer
få mer tid över till att vara med familjen eller varför inte sätta undan till
min pension.


Har ni drömjobbet?
Hur ser ert drömjobb ut?



Nu väntar lilla Doran på mig för en morgonpromenad.

Kram kram Helena



11 kommentarer:

Carina sa...

Jag är nyfiken på vad du gör
Har samma drömmar som du hade

Milla sa...

Drömmar och mål är alltid bra, sen kan de vara bygda i olika nivåer. Tex de där vilda drömmarna som kan dyka upp då har liksom ingen kraft att bli något menkan sluta i något annat mer konkret. jag har nog aldrig drömt om att bli egen, trots att vi faktiskt har ett AB att tillgå men man ska aldrig säga aldrig...Nu börjar jag ju drömjobbet snart, och har verkligen genomfört flera förändringar som för ett tag sedan kändes omöjliga. eller rättare sagt var mer en dröm än ett mål - nu känner jag mig lite stolt att ta ett steg till. Det känns kanon - så ja, drömmar och visioner är viktigt! Kram

Jeanette sa...

Jag jobbar redan i min dröm, kan inte tänka mig ett roligare arbete än det jag har!
Det enda jag skulle kunna tänka mig att ändra på är arbetstiderna, att börja redan 7:15 och sen köra till 17 med 30 min rast.... njae.. 8-16 hade var perfekt!
Kram J

Finaste mattan sa...

Absolut. Viktigaste är trivsamma arbetsuppgifter och att få bestämma själv det mesta, den ekonomiska aspekten bör alltid komma i andra hand. Då man ju tillbringar stor tid av sitt vakna liv med sitt yrke så är det man GÖR viktigast. Kropp och själ kommer före peng som vi säger.
: )Kramar!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Finaste Helena.
Du är fantastisk tycker jag...
Du vill och du vågar leva ut dina drömmar... Du drömmer om något som du sen förverkligar :)
Jag hoppas att jag kommer dit jag med.
Hoppas att allt är bra med dig!
Stooor karam
Jessica

Lena sa...

Hej!
Vill bara berätta att jag hittade "snäckhalsbandet" på fira.se webshoppen. Blev så glad för jag har letat länge efter just guldvarianten.
Tack för inspiration!
Kram Lena

Channal sa...

Kul att du mår bra och har hittat ditt drömjobb! Jag älskar mitt jobb! Ingen dag är lik den andra... rätt så fritt faktiskt och sen gillar jag loven =) Men visst, allt har toppar och dalar. Ibland drömmer jag om att jobba som fotograf, Chanels kosmetika återförsäljare haha. Men det jag drömmer om mest är att få vara lyxhustru och bara få vara hemma och måla tavlor i min stora fina ateljé.

Trevlig helg och Kram! Anna

Hörnhust nr11 sa...

Hejsan!

Jag och min man startade en webbshop med inriktning på små inredningsföremål för tre år sedan. Vi hade mycket hjälp av att jag är ekonom och min man är systemutvecklare samt duktig på att fotografera. I dag har det bolaget gått i KK.
Vi lade ner en hel del egna pengar (inga lån) i vår shop. Trots ett bra kundunderlag så kunde vi inte slåss mot de större bolagen. Det största problemet var fraktkostnaderna. Tyvärr är det alldeles för kostsamt att frakta varor för ett litet bolag. Det näst största problemet var marknadsföring, SEO är mycket kostsamt.

Ja drömmar kan också gå i krasch trots stora egna insatser.


Kram kram Annika


Unknown sa...

Ja det är det allra bästa om man kan starta eget helt utan större risker. Friheten är det viktigaste kanske men ekonomin är inte oväsentlig den heller! Kram Pernilla

Anonym sa...

Jag har en fråga ang Forever. Har fått förfrågan om att börja sälja, träffade en tjej som är gruppledare och ville att jag ska sälja ev. Är lite osäker på hur jag ska göra, hur mycket tid det tar m m. Jobbar nästan heltid, har inte så mycket tid och ork att lägga ner på detta. Men....det skulle vara kul o göra någonting helt annat än vad jag gör nu. Skulle vilja få lite extra inkomst också. Hur mycket tid måste jag lägga ner, måste jag ha visningar kvällstid m m?

Hälsningar Ulrika

Helenas enkla vardag sa...

Hej Ulrika! Det bästa är att du bestämmer själv hur mycket tid du vill lägga ner. Men har man som mål att vilja gå ner i tid kanske man måste lägga ett par timmar i veckan. Men det bästa är att använda produkterna själv, då säljer det sig själv, eftersom du troligtvis tycker de är så bra så du pratar om dom till gud och alla människor.
Men vill man lösgöra mer tid från det ena, måste man kanske prioritera för att bygga upp det nya. Man behöver inte ha visningar om man inte vill. Idag är ju sociala medier så stort, så man kan jobba mycket via det. Klart du skall vara med, det finns inga krav bara möjligheter. Du kan vara med i mitt team om du vill...
Kram Helena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...