lördag 18 juli 2015

Nerikes Pärla

Halloj!

Ja det blev ingen Stockholmstripp,
som vi planerat.
Vi åkte till Nerikes pärla.
Hargebaden istället.

Jag trodde det skulle vara jättekallt,
eftersom det blåste så innan vi åkte.
Men det var helt vindstilla och knallblå himmel.
Kunde verkligen inte bli bättre.
Vättern är ju inte känt för att vara varm precis,
men jag var i och doppade mig snabbt ett par ggr.
Hörde att det var +17 grader i vattnet.

Doris kunde också doppa sig, för den sista delen av stranden är 
helt ok att ha hundar med.




 Vättern låg helt spegelblank och bara glittrade
 Harge bjöd på både fiske, bad och grillning.



 Inte alls mycket folk. Precis lagom för mig.


 Vi samlades ett helt gäng på campingen för att grilla och äta ihop.
Flera hade campingstugor som de bokat, men några kom med båt från deras sommaställe
för att sluta upp med oss.


 Vi gjorde det enkelt för oss. 




Fram på kvällen blev det kallt och rått, men med filtar och tröjor
fortsatte kvällen och vi hade så trevligt.

En spontankväll mitt i Juli.
Kan inte bli bättre.



Kram Helena

6 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Låter underbart! Vilken bra idé att samlas så där.

Kram Lena

Mamma C sa...

Låter som en helmysig dag.
Kram mamma c

Villa Ell sa...

Det spontana är ibland klart det bästa...
Vilket mysigt ställe

Kram Sandra

Finaste mattan sa...

Underbara sommar-Sverige! : )

Villa Ryttarängen sa...

Ser verkligen härligt ut. ja man ska inte krångla till det.. Kraaaam Pia

anettan sa...

Vilka härliga bilder. Det ser jätte mysigt ut. Kram Anette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...