torsdag 11 juni 2015

Mer energi!?

Hej!
Hur mår ni?
Är ni superpigga nu när solen och värmen har kommit,
eller känner ni er bara trötta och orkeslösa.

Det är ju rätt vanligt att man känner trötthet
 när solen och värmen kommer, jag brukar vara sådan.
Särskilt de senaste åren när jag varit hemma och varit sjukskriven,
då har jag inte haft ork eller energi till något.
 
Min läkare och psykolog talade om vikten att vara ute och tanka energi.
Gå ut i skogen och lyssna till allt som låter, vad luktar skogen.
Ha ingen musik i öronen utan njut av vad du har kring dig.
I Kina har de infört på vissa arbetsplatser att deras anställda måste 
gå ut i parken på arbetstid för att hjärnan skall få vila men också ny energi.

Har man en svacka i kroppens kväveoxidproduktion /energiomsättning ( arginin brist) så kan det orsaka olika sjukdomar, 
långvarig ohälsa och trötthet, man kan få utbrändhet och depression och längre fram olika sjukdomstillstånd.
 
Arginin är en av de 20 aminosyror som är nödvändig för att kroppen skall må bra. 
Arginin är den viktigaste enskilda näringsämnet som reglerar hjärtats och blodomloppets funktioner.
På detta sätt får du en bra cirkulation och bättre syreupptagningsförmåga och återhämtning efter träning eller när du bara allmänt är trött och hängig. 
Detta är även bra att ta om man har upprepade infektioner och för att förebygga sjukdomar. 
 
 
Dr Murad som fått Nobelpriset för sin upptäckt av argininets nytta i kroppen
rekommenderar just Forevers Kosttillskott Argi + för de fina ingredienserna och
han använder själv preparatet.  
 
 
 
Jag har använt Forevers 
Argi + sedan februari och jag känner mig helt klart mycket piggare och min koncentration har förbättrats avsevärt nu kan jag  t.o.m komma ihåg en del saker 
som jag absolut inte kunde minnas innan jag började. Märker också att mitt flås blivit bättre, nu kan jag ta alla trappstegen upp till jobbet, förut tog jag alltid hissen.
 
Det är ett pulver som späds med vatten och det smakar så friskt och gott.
 Idag när jag kom hem från jobbet, var jag och handlade, klippte gräset, dammsög och torkade
hela huset. 
Nu är det dags för kvällsmat, för nu är jag riktigt hungrig, 
sedan kommer jag sova gott iför veckans sista jobbar dag.
 
Är ni intresserade att läsa mer 
kan ni göra det om ni skaffar ett inlogg på min
min webshop



Hoppas verkligen solen fortsätter stråla från himlen i helgen också.


Kram på er.
Helena

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...