onsdag 24 juni 2015

Att ta vara på dagarna.

Det är inte så lätt att hinna
med så mycket mer när man jobbar raka veckor och 
är aptrött när man kommer hem.

Idag tog jag mig i kragen och åkte och köpte lite växter,
som jag får plantera en annan dag, var ju tvungen att laga mat
när jag kom hem och snart är det läggdags, eftersom
jag skall upp tidigt i morgon igen.
Även fast jag somnar före tio varje kväll,
är jag så trött när klockan ringer, så jag oftast
försover mig en kvart. Då har jag iallafall fått åtta timmars sömn
men det verkar inte räcka för mig.


Hur som helst, så ville jag berätta att i helgen, när det var 
ömsom sol och ömsom regn, så passade vi på att 
följa med stora dottern och hennes fina lilla familj
på en liten utflykt till Wadköping i Örebro.
Det är gamla bevarade hus som byggts upp till en liten stadsdel
jämte Svartån. En massa söta bodar som man kan göra besök i för att dels se hur man levde förr
dels små handelsbodar med hemslöjd och en massa andra saker de har även
ett café. Sedan finns en stor lekplats med plaskdamm för de minsta 
barnen och det var väl dit utflyktens huvudmål gick.















Dagen avslutades med bad i poolen hemma hos oss till 
lillkillens stora glädje .
Egentligen kändes dagen som en dag man inte velat gjort något,
men jag är glad att vi följde med för det kändes som en 
fin sommardag trots allt.


Kram på er alla och Tack för alla fina mejl jag får
från er läsare.


Helena

11 kommentarer:

Mamma C sa...

En härlig dag med nära och kära. Det kan inte bli bättre.
Kram Mamma C

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Vilken härlig dag, ibland får man nästan tvinga sig att komma iväg å göra ngt och det brukar ju alltid bli bra. :-) kramizzz Laila

Lena - gott för själen sa...

Vilken härlig utflykt! Älskar såna där ställen! Mysigt.

Kram Lena

Maria - Wikers Liv sa...

Så härligt! Ja, ibland tror man att man "mår bättre" av att inte göra "någonting", men så dras man med på något och det ger så mycket energi, som man inte hade någon aning om ;) Att vara med nära och kära är det bästa :)
Härliga bilder, Wadköping är så fint! Och jag beundrar er som klarar att ha vita kläder på en lekpark...fniss... ;) :)
Kram och ha en fin lill-lördag!
/Maria

Den där Marie sa...

Det verkar vara ett mysigt ställe Wadköping! Jag har faktiskt aldrig varit där fastän mina gamla hemtrakter inte ligger så långt ifrån Örebro..

Kram Jonna

Finaste mattan sa...

Där var vi för MÅNGA år sedan, glömt det totalt! Så härligt med små smultronställen i vårt land, det finns oändligt många pärlor till utflykter.: )

Home2tiny sa...

Vilken mysdag med charmtrollet och hans fina föräldrar och kunna bada i polen. Här ligger bara bikinin och skrattar åt mig, tror att det fina vädret kommer med er:):, lääängtar. Kramisar Tina

Unknown sa...

Vilken mysig utflykt! Så himla söt är han den lille mannen! Kram Pernilla

Sallys hus sa...

Hej raring!
Å va härligt...jag har inte varit där än....måste allt ta mig en tur dit...det hör ju liksom sommaren till ju..;)
Å odlingshörnan...sååå snyggt!
Ska bli kul att få se sen...ses snart hjärtat..
Kraaam

Hemma på Sjuan sa...

Så mysigt med en sån utflykt. Skönt att komma iväg lite fast inte vädret är det bästa. Förstår vad du menar, jag har svårt att hinna med allt nu och sover ändå för lite... Fina bilder, kram Suss

Villa Frejas bokblogg sa...

En sån mysig utflykt.
Åtta timmar räcker då rakt inte för mig. Nio behöver jag :(
Kram.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...