onsdag 14 januari 2015

Skapligt nöjd!

Hej på er!
Brukar ni handla på Tradera?

Jag har aldrig gjort det, har liksom inte riktigt tordats.
 
Men nu har jag fått hem mitt första köp,
och ni kan tro jag är skapligt nöjd.
 
 
Jag har en del objektiv till min kamera, men jag har 
alltid tyckt att det fattas ett objektiv, men har aldrig kunnat 
sätta ord på vad för objektiv det varit.
När jag pratat och frågat mina fotovänner, så har
jag tillslut fått tipset att det är ett 
30mm f 1,4 jag skall ha.

Inte helt gratis är det objektivet, 
men när jag fick  tips att det låg ute på Tradera,
så slog jag till, och nu har jag fått hem det
och jag tror jag hamnat i objektivhimlen.

Nu har jag ju bara testat det i kvällsljus men 
det jag märkte var att jag inte behövde ha så speciellt högt ISO
för att få in ljus i bilden (utan blixt).
 







På den här bilden har jag ISO 100. f 1,4 1/50 sek.
 
Ser ni mina snygga tulpaner och dagen till ära är det ju Tulpanens dag.




Här hade jag ISO 1000 f 1,4 och 1/30 sek.


Det som är bra med detta objektiv är först och främst att det är ett fast objektiv,
ljusstarkt och jag behöver inte backa lika mycket som jag måste med
mitt 50mm 1,4.

Vårt hus är ju så litet, så jag skulle behöva ha sönder lite väggar ibland
när jag använde mitt 50 mm, det behöver jag inte nu.

Så jag är supernöjd.

Idag ska jag till Formex med Katarina.
Gissar att de kommer bli en lång dag, hon har ju vanan inne
att handla där sedan hon själv hade butik, så vem vet
vi kanske kommer hem med en massa beställningar
och en butik i antågande.
Neeej det tror jag väl inte kommer ske, men kul ska det bli iallafall.
Hoppas vi träffar några andra kända eller okända människor.


Instagram kommer säkerligen uppdateras snabbare än bloggen iallafall.
Så vill ni hänga med så finns jag på
Helenasenklavardag.

8 kommentarer:

Ulrica sa...

Vilka härliga bilder :).
Och stort GRATTIS till nya objektivet, jag är säker på att du kommer älska det! Fasta, ljusstarka objektiv är toppen :).

KRAM

Queen of Kammebornia sa...

Underbart med ett ljusstarkt objektiv och skönt att slippa riva väggarna! Stora kramar!

Ekenäsliv sa...

Å va kul!!!
vi köpte faktiskt nytt kamerahus innan nyår och vilken skillnad!!
Vi har ett fast 50mm med. Vad är skillnaden mellan dessa två då?
Ååååååå, ha det så rackarna kul idag!!!! Som jag velat åka dit... Men man bor ju i fel ände av Sverige ibland alltså;-))
Hälsa o ha en toppendag!
Kramar till er båda!

Mamma C sa...

Så kul, jag vill också ha ett nytt objektiv till min kamera. Men det är ju så förbaskat dyrt. Kanske ska ta mig en titt på tradera jag med.
Hoppas det blev en bra dag på mässan.
Kram Mamma C

The Place To Be sa...

Men åh vad kul med nytt objektiv! Jag har faktiskt aldrig handlat på Tradera.

Var på Formex igår - ni kommer säkert ha superkul! Min hjärna var som en disktrasa igår efteråt!

Ska bli kul att se vad ni fastnar för!

Kram Malin

Lena - gott för själen sa...

Jag har handlat en hel del på Tradera. Funkat hur bra som helst.

Grattis till nya objektivet. Är sugen på ett 50 mm 1,4 själv.

Hoppas ni haft en kul dag!

Kram Lena

Maria - Wikers Liv sa...

Kul med nytt objektiv! Jag har också några olika, och testar mig fram lite, men frågar mest dottern om hjälp, hon som går fotolinjen. Bästa hjälpen ;)
Tradera har jag handlat en del på, men aldrig sålt själv.
Kram/Maria

anettan sa...

Jag har handlat en del på tradera och även sålt. Jag tycker det är kanon. Bra köp där. Kram Anette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...