fredag 12 september 2014

Min Fredag

Hej på er!

Idag fick jag med mig både min J och Doris på marken
och det har nog aldrig hänt att Mr J varit med.



Varför köpte jag inte lite kantareller, kan man undra, det ångrar jag nu.


 Den här pojken vill nog väldigt gärna ha lite spunnet socker, som är det som hör marknader till.


 Likaså Brända mandlar hör marknader till tycker jag och det köpte jag inga heller och
det ångrar jag också.



Marknadskarameller måste man ju bara köpa när det vankas marknad,
men nte heller det fick följa med hem.


Doris gjorde stor succé på marken.
Många sa
 -åhh det är en sådan där hund jag vill ha.
Och många kom fram och hälsade t.o.m.
min arbetskollega som är jätterädd för hundar,
men hon t.o.m. sträckte fram handen och klappade Doris.




Doris själv tog uppståndelsen med ro, det var endast leksakerna som hon undrade vad det var.

Nej vi vandrade hem utan en enda påse.




När vi kom hem fick jag sambon att vara med och städa.
Så han dammsög och jag dammade och torkade golv,
till världens hårdrock musik, som Mr J satt på, men jag
tänkte det är bäst han får spela det han tycker är bra annars kanske han tröttnar.
Men det var rätt bra musik att städa till för det gick rasande fort.




Det var riktigt kul att städa ihop, det blev liksom ordentligare eftersom vi delade på bördan.





Till kvällen ska vi äta en av våra paradrätter som jag tipsat om flera gånger,
men ni hittar det här.

Inget vin har jag hemma, men jag hittade en liten äpplecider, så
det får jag nöja mig med.

Ha en skön fredag.

Kram Helena




11 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Vad mysigt med marknad! Har du fått nytt jobb!? Grattis! Ha det så trevligt på dopet i helgen också. Kan tänka mig att du nästan fäller en tår en så vacker stund. Kramar Pernilla

Inredning och guldkanter sa...

fel länk igen:)

Lena sa...

Tokgillar er tegelvägg! Så vackert.

Jag kan också komma hem från marknader utan en påse. Brukar känna att det är mest skräp, men det är mysigt att gå där.

Kram Lena

Linda sa...

Kikar in för att be dig ändra min länk i din länklista. Jag har flyttat till hemochtrevligheter.se :)

Kram Linda

mitt liv som jag sa...

Ja det finns många saker som hör marknader till :). Fina bilder!
Ha en riktigt fin helg! Kram Jennifer

jannice lindell sa...

Hur kul som helst med marknad.
Hoppas det blir någon marknad häromkring..

Maria - Wikers Liv sa...

Fnissar lite åt prislappen med kantarellerna. 170kr/kg 17kr/hg , det kunde jag också räkna ut ;)
Kul att städa tillsammans, det gör vi nästan alltid hemma hos oss. Fast det händer att jag hunnit gjort hälften redan när P kommit hem ;)
Synd du inte bor granne med oss, då hade du kunnat komma in och få lite vin. Vi har alltid vinkylen fylld ;) Fina marknadsbilder!
Kram och ha en fin helg!
/Maria

Maria - Wikers Liv sa...

Sorry, glömde ju svara på din fråga ang vårt satsbord. Ja, jag är fortfarande nöjd med det. Tycker det är riktigt snyggt faktiskt. Dottern vill ha ett marmorbord så som du beskriver det, och jag tipsade faktiskt henne om kontaktplast i marmor ;) Nu köpte hon ett annat bord superbilligt som hon ska sätta plast på. Jag tipsade henne om en glas-skiva ovanpå för att skydda plasten... kanske inget man lägger uppe på en plastbeklädd glas-skiva... men annars tror jag det blir snyggt att sätta plast på glasskivan. Fast frågan är ju hur hållbar ytan blir? Men jag hade iofs en period när jag flyttat hemifrån då jag satte marmorplast på både det ena och det andra och det höll ;) Om man kan ha marmorskivor på mitt glasbord istället för glas-skivorna vet jag inte om det blir för tungt?
Lycka till!
Kram/maria

Hemma på Sjuan sa...

Kul med marknad. Och visst är det bra när man kan dela på städningen, skön känsla när det är klart. Kram Suss

Stella sa...

Hi Helena,
I looooove to see more of your house !!
Hugs,
Stella

Sallys hus sa...

Hej raring!
men ååå vilken mysig dag ni fick och vad duktigt att inte handla..;)
Bilderna är verkligen jätte fina!
Härligt att städa tillsammans och vílken kvinnlig list att låta honom välja musik...haha...det är så man gör alltså.
Jag testade N´s meny i går och mmmmmm vad gott det var. Kommer göras fler gånger.
Ha en fin dag i dag vännen!
kram Katarina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...