tisdag 26 augusti 2014

Lite höstnytt.

Halloj!
Ni vet ju att jag förra veckan
ville göra om överallt här hemma.

Men jag sansade mig till slut
och insåg att det går ju inte att göra.

Däremot kan man ju få en nykänsla
genom att ändra med små medel.

Man kan leta i gömmorna och hitta en helt fantastiskt bra pryl.
Eller flytta om saker. 
Eller som jag köpa nytt, fast inte så dyrt.

När jag sprang på den här duken på Indiska
och en tillhörande kruka, då var jag tvungen att slå till.







Tycker att det känns så mysigt att kunna lägga på en duk,
särskilt nu på hösten, annars gillar jag kala bord.

Lampan är ny också, den fyndade jag i en butik som skulle slå igen,
så 70% billigare var den.

Gillar ni dukar på bordet eller ska bordet vara kalt?
 
Ha nu en riktigt bra dag

Kram Helena

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gör ofta så, små förändringar. Dels byter jag ut saker lite efter årstid och sen kan jag flytta runt lite eller komplettera med något litet nytt. Förändring med små medel gillar jag!
Jag gillar även dukar. Ska jag duka "fint" vill jag ha hel duk på bordet men annars har jag ofta bara någon löpare eller annan mindre du att ställa "pyntet" på.
Kram Pia

Sofi sa...

Hej Helena!

Å vilken snygg duk och kruka!
Den där duken skulle nig passa på vårt matsalsbord:)
Det är ju härligt när man kan förändra med små medel. Superfint blev det!

Ha en bra dag!

Kram Sofi

Mamma med ambitioner sa...

Halloj!
Jag känner igen mig i dina tankar. nu är det dags att vara inne och då vill jag också ha nytt. men med lite eftertanke och en bromskloss till make inser jag att nej det är bra, här är mysigt och fint. Men att byta ut och flytta runt kan verkligen göra massor. Indiskas dukar, kuddar och gardiner är underbara. Jag gillar egentligen mest kala bord men dukar gärna med duk då det vankas fest. Indiska är en bra och billig affär som snabbt kan hjälpa till att skapa skillnad hemma. Jag köpte två grova murrigt orange kuddöverdrag där förra veckan. Ha en fin tisdag kram Kristina

Erika sa...

Jag har nästa alltid kala bord, men just nu ligger faktiskt en linneduk på bordet och det gör det hela lite mer ombonat men är tyvärr inte så praktiskt med barn...
Jag tycker duken från Indiska var fin!
Ha en bra dag!

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Snygg duk, jag tycker om att variera mig, emellanåt har jag duk på bordet känns mer ombonat då, och det är mer mot höst och vinter jag har det, att köra utan duk är också snyggt, just nu kör jag löpare, vilket jag inte haft på många år. :-) Kramizz och ha en bra tisdag/Laila

Sabelhagens Olivlund sa...

Så snygg duk och kruka. Jättefint och höstligt du har det. Jag gillar dukar, men nu har jag ett runt köksbord, så då är det snyggare utan duk. Men jag tokgillar paisleymönstrat, så krukan måste jag titta på :)
Jag har börjat att flytta runt lite mer hemma, var lite dålig på det innan :)
Kram Maria

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Ser jättemysigt ut!
Vet inte vad det är med hösten men då vill man oftast mysa till det inomhus. Men som du säger kan man oftast få till det genom att flytta om lite för att få en känsla av lite nytt!!

Ha det gott
KRAM

Jennica... sa...

Fynd är alltid bra! Och det är kul att förändra med små medel, det blir lite mer av en sport än om man hade haft obegränsat med pengar, eller hur?! :)
Kram!

No34 sa...

Snygga fynd på Indiska. Dom har ju så himla mycket fint till vettiga priser dessutom.
Skogen - det är min andrum. Kör nästan all min träning i skogen, och hundpromenader förstås... Finns ingen meditation i världen som slår den..:)
Tisdagskram från Kate

Home Bohemia sa...

Den här tiden på året vill man gärna ändra och förnya lite...perfekt med lite enklare medel...då kan man förändra lite mer istället:)Just nu är jag enarmad och har svårt att fixa hemma:( Nu när äntligen tiden finns (i och med sjukskrivningen). Mycket frustrerande!! Här hos mig blir det mest duk vid festligare tillfällen. Jag gillar mitt plankbord för mycket och vill att det ska synas (hihi). Tack för peppen inför eventet<3<3 Jag ska nog försöka komma någon gång...men inte denna gång. Det ska bli kul att läsa på bloggarna om hur det har varit. Ha det så kul!!
Kram Maria

På Selmas gata sa...

Superfin duk, måste också kika in på Indiska tror jag:) Påminner lite om den (visserligen blåvita)duken från Lexington som jag var så sugen på innan sommaren, men att betala över tusenlappen på en duk när man har småbarn hemma kändes inte så klokt.

Hittar man rätt duk, som du gjort, det blev ju så snyggt, så gillar jag dukar, men inte bara för sakens skull, då har jag helst "kalt":) Kram/tanja

Titta in hos Thess sa...

Jaa men tänk att det lilla kan göra så mycket skillnad!!
Och det är väll en himlans tur annars skulle vi vara fattiga som kyrkråttor för jämnan ;)))
Gillar verkligen mönstret på duken!!
Och visst är kakan god :))))))
Älskar att det är ordentligt med mandelmassa i den !

Kram Thess

Unknown sa...

Jättefin duk! Snart ses vi, det ska bli kul. Kram Stina

Anonym sa...

Åh vad snyggt! Gillar verkligen den duken! Jag brukar oftast bara ha en liten duk eller en löpare.....är svårt att ha en sån heltäckande när man har ganska små barn....men det ser jättemysigt ut! Blir så ombonat och hemtrevligt ju!
Kram/Nettan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...