fredag 11 juli 2014

När man får oväntat besök.

När det är sommar
kan det ju dyka in 
besök lite hur som helst.
Jag älskar det btw, det blir inte så uppschosat
utan det blir som det blir, liksom inga förväntningar.


I går kväll var en sådan kväll och det var tur att  man har lite lättlagat 
i kylen och godaste efterrätten i frysen.


 Har ni smakat den här lakrits och hallontårtan från Almody?
Inte?, då måste ni göra det om ni gillar lakrits, för den är hur god som helst
och perfekt att ta fram ur frysen när det kommer oväntat besök.


Dekorerade med lite lavendelblommor och sedan bara att servera.





Lilla Doris ser lite ledsen ut, eftersom det inte blev något över till henne.



Idag har jag faktiskt städat här hemma, för nu väntas lite mer väntat besök.

Gillar ni spontanbesök??

Kram på er alla.

Helena

8 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Tack för tipset, jag gillar lakrits, så den tårtan skall jag prova...dom andra från Almondy är ju också goda, så då är säkert den också god ;))
Idag har vi lite svalare än i onsdags, då vi hade 29 grader. Här kring kusten blåser det från havet idag, så vi har bara 22 grader. Vi skall ut i skärgården och äta middag, på en skärgårdskrog, men i värsta fall får vi sitta inomhus;)
Kram och hej;)

Bara MammaMilla sa...

Toppen, den måste jag prova. Frågan är bara om den får ligga ifred i frysen här hemma tills det oväntade besöket dyker upp. Huset är nämligen bebott av ett gäng gottegrisar som har svårt att stå emot allt gott... Ha en fin fredag! Kram Camilla

Unknown sa...

Har fått gratischeckar på den tårtan från Almondy som legat länge, kanske dags att hämta ut nu ;) Ser förbaskat god ut!
Jag gillar oväntat besök, om jag har det någon sånär städat vill säga.. ;)

Vet du vad, jag har 36 min kvar till semester, jag dööör snart på stolen här!!
Längtar tills jag slutar så jag kan hämta Ebba och ut till ön igen där barnen är =)

Stor kram!
Catta

Villa Ryttarängen sa...

Oj så frestande! Jag älskar lakrits och jag älskar hallon så den tårtan borde passa mig som handsken. Jag måste ju tyvärr avstå på grund av min diet. Suck! Kraaaam Pia

CONCEPT by JESSICA sa...

Åh bedårande lilla Doris, så himla fin. Taskiga matte;) dem där ögonen alltså, känns igen här hemma oxå.
Jag gillar spontan besök, så härligt att få tid tillsammans som man inte planerat.
Kram

anettan sa...

Den har jag aldrig sett bara, den ser god ut. Jag gillar besök men vill nog gärna vara förberedd eller nä ar de bara det som det är så är det ganska trevligt. Kram Anette

Villa Ell sa...

Jag gillar spontanbesök, oftast dom blir trevligast...

Kram Sandra

Jeanette sa...

Tack för tipset, den verkar god!
Älskar spontanbesök, tyvärr blir det inte lika mycket nu som förr.. allt o alla ska planeras ;-)
Kram J

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...