torsdag 10 juli 2014

Att ge barnen fina sommarminnen.

Kommer ni ihåg somrarna när ni var små?

Jag minns att det alltid var sol
och vi var ofta på västkusten och solade och badade bland maneter och krabbor.
Jag var alltid brun som en pepparkaka.
Mamma och pappa gillade att ta med oss barn på mycket utflykter.
Picknickkorgen packades och vi for iväg ut i skog och mark
och badade i fina sjöar.  kanske inte gillade allt vi gjorde just då
men idag tackar jag att vi fick göra alla dessa utflykter.

Tyvärr är jag inte lika duktig själv att göra skogsutflykter
 och leta upp mysiga sjöar . Eller jo det händer faktiskt, fast kanske 
inte så ofta som jag vill.


Men igår var vi på kalas och ni vet ju att det var varmt, 
så varmt som det är ikväll också. 
När man bara badar och duschar om vartannat.

Igår var en sådan där kväll som jag hoppas barnen kommer 
minnas som en sådan där perfekt kväll.
Det var så varmt på kalaset så tjejerna ville åka och bada.
Vi letade reda på den där fina skogssjön, jag bara hört talas om,
där tjejerna badade och solen sken så vackert på det lugna vattnet
medans andfamiljen simmade förbi.

 Inte alls kallt.



 Doris fick allt vara med på ett hörn.






 En riktigt vacker sommarkväll som jag också vill minnas 
som ett fint minne.


 Samma tjejer leker och skrattar här utanför fast ikväll i poolen.

Kommer ni ihåg era somrar när ni var små?

 Kram på er alla!
Helena



9 kommentarer:

anettan sa...

Jag minns när jag mamma och mormor var ute på våra utflykter. Vi hade ett picknick bord som alltid var packat i bilen med en duk av bomull klart som vi dukade upp på vid vägkanten. Nu kan jag tänka tillbaka och tänka så mysigt det var, då uppskattade jag inte det lika mycket. Kram Anette

Hemma på Sjuan sa...

Jodå jag minns hur vi åkte och badade lite överallt. Och på den tiden badade jag ;) Får väl bli mer bad i Turkiet...
Härliga bilder, Doris är ju för söt, kram Suss

Ewa sa...

Några mysiga sommarminnen från min barndom ... dagarna med sol o salta bad i Varberg( jag var otroligt rädd för maneterna ... ) o så alla underbara dagar hos farmor o farfar i Järnboås, utanför Nora; bad, ridning, smultronplock i skogen, fisketurerna i farfars eka( som han målat röd o vit för att se exakt var vi barnbarn va på sjön) allt roligt min kusin o jag gjorde(bus ibland ...)o så firandet av oss kusiner på Margaretadagen, tårta o saft i trädgårn ... sååå glad för allt härligt mamma, pappa, farmor o farfar o bästa faster gjorde för oss barn <3
Kram från
Ewa

Lena sa...

Ljuvliga sommarkvällsbilder!

Jag minns alla husvagnssemestrar över hela landet. En gåva!

Kram Lena

Milla sa...

Å ja visst minns jag! Jag bodde på landet i sommarstuga hela somrarna. Med utedass, sjövatten att duscha i och pump på gårn. Massa massa bad i Mälaren hela tiden, 1000 myggbett o lek i skog och mark. För visst var det alltid fint väder? Nästan.... Kram

Bakom dörr nr. 11 sa...

Härliga sommarminnen, sådana man bär med sig och gärna för över till sina egna :)

Ha det bra fina Helena.
Kram Pia

House and Garden by Bia sa...

Visst minns jag barndoms somrarna;))
Det var alltid varmt tyckte man, hihi....mycket bad...mycket roligt påhitt...somrarna hos farmor och mina kusiner...oj vad skoj man hade;)
Nu har vi soligt och varmt också, men nu njuter man på annat sätt.
Ikväll blir det middag på någon restaurang här på ön:)...likaså imorgon med svåger och svägerska.
Sommar kram bia

TITTILINA sa...

Mmmmm....härligt!
Sommaren när den är som bäst!
God fortsättning!
Kram

Jeanette sa...

Älskar barndomsminnen! Men visst var det alltid fint väder på somrarna när vi var små....
Kram J

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...