onsdag 7 maj 2014

Sömnens positiva effekt.

Sömnen är viktig.
man behöver sömnen för att
få balans i livet.

Dom som stressar runt i vardagen
men sover gott och rätt antal timmar
dom har balans.

Jag har just nu bra balans i livet.
Jag är ute i frisk luften och rör på mig,
jag sover som en klubbad om natten.

Så som jag kände mig igår, känner jag inte idag.
 
Tack för ert stöd och vad många som kände igen sig.

Tror det var en av er som satte fingret på vad det kunde varit.
När man haft roligt ett antal dagar och sedan blir det bara tomt
och nästan lite tråkigt, det är då jag ofta får den där ledsamhetskänslan.
 
 
Med åldern vet jag numera att det oftast försvinner bara man får sova.

Idag har jag varit på jobbet på förmiddagen.
Nu när jag kom hem tände jag ljus överallt, för det känns som kyla
går igenom väggarna här hemma.


 Plockade in lite av mina tulpaner som jag satte i höstas.


 En nyköpt Mårbacka har det blivit hittills, men det lär nog bli mer,
eftersom det inte blev
så mycket av dem som jag försökte övervintra från förra året.



Sitter och längtar till sommar och uteplatsen hos oss.
Just nu är det bara grått, så jag njuter av sommar i alla magasin
som just nu är belamrade här hemma.

Vad gör ni en sådan här tråkig och kall dag?

Kram Helena

18 kommentarer:

Erika sa...

Här regnar det idag och det känns som om våren kom av sig lite när det blev kallare. Men regnet är bra för växtligheten.. Så hoppas vi på solen till helgen igen!
Ha en fortsatt fin dag!

Vitae stilo sa...

Här är grått och trits, men inget regn! Vad skönt att du mår bättre och dessutom varit på jobbet... du är på väg Helena!

Kram
Helen
www.vitaestilo.se

Sallys hus sa...

Hej sötis!
Hon är klok hon lilla Anna..;)
Så fick jag svar på varför jag också kände mig som jag gjorde i går..
Det var en slags smitta vi fick då..;)
Jag fryser i dag..huaa. att ha hund i sånt här väder är ju inte lysande kul..
Jag ska sluta tidigare i dag o åka hem o tända en brasa o bara mysa tror jag.
Mattias ligger borta så i ikväll ska jag lägga mig tidigt så kanske jag hämtar ikapp lite sömn.
Kram fin du!
Katarina

Villa Ryttarängen sa...

Sömn är viktigt för mig. 8 timmar behövs. Skönt att du känner dig piggare. Härliga ljus och blom bilder. Kraaaam Pia

Linda sa...

Idag längtade jag så mycket efter solen att jag efter jobbet åkte och solade solarium i en kvart fast jag vet att man inte bör. Men det gör mig piggare. Och brunare nu innan det är dags att åka. :)

Kram Linda

Creandophoto sa...

Ja, fy rackarns vad kallt det är. Jag är kall ända in i märgen. Och inte får jag upp värmen framför bildskärmen heller. Idag har jag suttit och gjort färdigt bilder till kunder. Och nu ska jag packa för två dagar på Hotell Arken i Göteborg. Jobb, jobb, jobb....ibland är det riktigt fint med jobb :)

hemma hos lilla mej sa...

Ja sömnen är så himla viktig får jag inte 8 timmar känner jag mej halv ! Mysigt med ljus blommor och härliga magasin Kram Rita

dianasdrömmar sa...

Älskar att sova behöver minst 8 timmar men det vet du ju hihi kramis Diana

anettan sa...

Klart vi behöver sova och det är ju så skönt också. Jag vill gärna ha tillbaka sol och värme även om det behövs regn men nu räcker det tycker jag. Kram Anette

Home2tiny sa...

Idag har jag haft en ( ursäkta) skitdag o skulle nog behöva en rejäl dos sömn.....men du vet hur det är......Skönt att du mår bättre o jag hoppas du haft en riktig mysdag i soffan. Kramisar Tina

Adela sa...

Har gjort som du och tänt ljus här hemma efter jobbet;) Kallt och jag saknar solen!
Tänkte just det du skrev igår att ofta känner man sig just tom när det hänt något roligt och plötsligt är man hemma i vardagen igen. Som tur är går det snabbt över;)

Kram
A

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Ja visst är det så, sömnen är oerhört viktig för oss.
Skönt att du känner dig lite piggare<3

Önskar dig en fin dag
Stor kram Susanne

Hemma på Sjuan sa...

Det var en drastisk skillnad att komma hem till detta gråa trista men jag har samlat på mig energi så jag klarar mig ett tag!
Skönt att du känner dig piggare och visst är sömnen viktig men ibland kan ta mig tid till för mycket annat så att antal timmar blir för lite... Kram Suss

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, just så där känner jag också. När vardagen landar och ledsamheten dyker på. Men tack och lov går det över fort.
Jag har suttit och skrivit på mitt examensarbete hela dagen. Huvudet känns som bomull just nu. Kram.

Mittgodastefinaste sa...

Sömnen är otroligt viktig, jag prioriterar bort den ibland. Men tar alltid en riktigt tidig kväll i veckan och stänger av ljudet på hela familjens telefoner..

Idag är jag hemma och vilar och är tyst för att vårda och få tillbaka min tappade röst...

Kramar till dig //Jenny

Anonym sa...

We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community.
Your web site offered us with valuable info to work on.

You have done a formidable process and our whole neighborhood shall
be grateful to you.

my web site: solar water heater durham

Anonym sa...

Magnificent goods from you, man. I've understand your stuff
previous to and you are just extremely excellent. I really like
what you've acquired here, certainly like what you are saying and the way in which you say it.
You make it entertaining and you still care
for to keep it wise. I can't wait to read much more from you.
This is really a tremendous site.

Look at my web site ... Topher dimaggio ()

Anonym sa...

This is a topic that is close to my heart... Best wishes!

Where are your contact details though?

Also visit my web page :: Topher dimaggio - http://ljkh.co.kr/,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...