onsdag 21 maj 2014

Sommarmat

Hallå!
Här sitter jag vid datorn i endast
bikini.
Ska snart gå ut och se om jag klarar att vara något i solen idag.

Jag den mest solälskande person som finns, 
klarar helt plötsligt inte att vara i solen för lång stund.
 Just nu är jag så blek om nosen som jag aldrig varit förr.
 
Igår hade jag min jämlike här på lunch.
Tror vi kan prata hur länge som helst.
Hon skulle hjälpa mig att hitta på idéer att göra min trädgård på
baksidan mysig.
 

 
Jag bjöd på pastasallad, och jag tror bestämt att hon alltid får det när hon kommer hit.
hi hi.
Men pastasallad är så enkelt och så gott, men den viktigaste ingrediensen
är 
 
http://www.rydbergs.se/wp-content/uploads/2013/12/Mangoraja-Kall-S%C3%A5s-250-Ml.jpg
 
 Skulle den vara slut här hemma då blir det ingen pastasallad heller.
 
Gillar ni pastasallad?
vad använder ni för sås?

Angående trädgårdsplanerna då!
 
Jaa hon hade väldigt bra idéer som jag spinner vidare på.
 
Ska göra ett rent idémässigt inlägg om det.
 
Nu är klockan 9.00 och det är 21 grader i skuggan här,
 så jag säger
so long så länge
 
Kram Helena

9 kommentarer:

Sallys hus sa...

haha din sötnöt...;)
Vilken tur att jag ääälskar pastasallad och jag kan redan nu beställa det till nästa gång...;)
Vilken härlig dag du får idag.
Jag bara tvärbestämde mig i går så nu har jag börjat!!
Nu du....nu kör jag..;)
Snart kommer Mattias o vi ska sticka till Askersund o kolla stenen...spännande spännande...
Så ikväll ska jag också sätta igång i min trädgård...kånka dit stenbumlingar tror jag minsann..
Haha...tänk vad vi ska babbla snart..;)
Kraaaaaaam Katarina

Unknown sa...

Hoppas du klarar att sticka ut näsan i solen en stund, låter ju underbart med att sitta i bikini!
Antar att det är huvudvärken som gör det, har du blivit extra ljuskänslig kanske?
Vill inte sitta inne och jobba dessa dagar :( Fast imorgon är jag ledig, hoppas det håller i sig=)

Älskar pastasallad, perfekt sommmarmat!

Kram kram

Erika sa...

Så varmt & skönt, det är ju riktig sommarvärme! Jag är inte så nöjd med att sitta inne på jobbet...

Det är många som bloggar om planering av sina trädgårdar nu ;-)

Pastasallad serveras ofta hemma. Jag brukar göra en creme fraiche-baserad sås med ajvar relish i (gärna stark), enkelt och gott!

Ha en fin dag i solen!

Anonym sa...

Underbara sommar som verkar vara här igen! Synd bara att man måste jobba...
Pastasallad är supergott och en klassiker på sommaren. Jag brukar ha lite olika såser till men Mangoraja har vi också alltid hemma. Igår tex när jag hade räksallad till lunch på jobbet så hade jag det till. Passar till både räkor, kyckling, fläskkött och korv.
Spännande med trädgårdsplaner...
Hoppas du kan njuta av solen en litenstund iaf!
Kram Pia

Ekenäsliv sa...

Hallå snäckan!!!
Åååå, ska snart hem o svida om till lättare klädsel jag med;-)
Pastasallad är ju bara så gott! Och nog trodda jag väl att det var sötlöken Katarina som varit hos dig:)) Kanske kan man få sig ett o annat tips med;-)
Ibland kör jag glutenfri pasta, då min mage håller sig lugnare med både gluten o laktosfritt faktisk.
Gjorde en ärtpesto igår som bara var sååå god:) Recept imorogn;-)
Njut på nu vännen!
Kramar Anna

House and Garden by Bia sa...

Gott med pasta sallad, och den där dressingen har jag provat också....jag prövade att göra den själv också, och den blev god ;))..vi ska få några varma soliga dagar nu....sen blir det lite sämre på lördag...men då åker vi till medelhavet och värmen, hihi
Kram till dej!
Bia

Home2tiny sa...

Kan tänka mig att ni smidde härliga trädgårdsplaner o hade det mysigt. Ska bli spännande att få se vad ni hittade på skulle själv behöva en idespruta som kom med förslag till min trädgård. Helt plötsligt blev det dis här så det blir nog ingen bikini för min del. Kramisar Tina

Mamma C sa...

Var faktiskt jättelänge sedan vi åt pastasallad här hemma. Jag brukar göra en vinägrett till. Vilken dag det har varit idag. Riktig sommarvärme som soldyrkare gillar.
Kram Mamma C

hemma hos lilla mej sa...

Å vad gott med pastasallad ! Du har inget recept jag kan få ? Ja idag har det varit kanon väder .Kram Rita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...