fredag 30 maj 2014

Närproducerade tuppägg!

Halloj!

Ni vet väl att bruna ägg är tuppägg!?

Mina svärföräldrar stekte alltid så goda ägg
när jag var och hälsade på dom, (jag var 15 år)
Jag frågade hur de kunde bli så goda.
De svarade att det var därför de använde tuppägg.
Jag hem till mamma och sa att vi var tvungna att köpa tuppägg.
Mamma skrattade gott åt mig


När man får chansen att köpa ägg från bonden och de dessutom är bruna.
Jaa då är blir så jag glad och får lusten att baka så där fluffiga och fina sockerkakor.



 Är det något jag älskar så är det vår närhet till landet, 
jag skulle gärna kunna bosätta mig mer lantligt.



Tänk att få gå på grusvägar och en massa grönskande träd, samtidigt som man hör
fåglarna kvittra.

Har ni så ni kan köpa närproducerade tuppägg??

Klänning härifrån
Äggkorg härifrån
Stövlar Hunter
Halsband härifrån


Nu kommer snart en vit sprillans vit bil och plockar upp mig,
för lite äventyr.



Ha det gott så hörs vi snart.

Instagram kommer säkerligen uppdateras först.
Häng med om ni vill!
Helenasenklavardag

Ha en riktigt bra dag.
Kram Helena


17 kommentarer:

No34 sa...

Ja, vi har lyckan att kunna ta cykeln och handla närodlat. En riktig lyx som många inte har (valt) att unna sig.
Önskar Dig och föraren i den lilla vita C3:an en riktigt härlig fredag!
Fredagskram från Kate

Ekenäsliv sa...

Nästa snygging ser jag:)))
Vad är det ni ska göra??? Jag är ju bara sjuuuukt nyfiken:))
Köper gärna närodlat, vi har ju en del gårar häromkring. Det finns en liten gårdshandel några kilometer härifrån som är så mysig att handla i:)
Där finns ägg, kryddor, jordgubbar, grönsaker..:)

Ja, ha nu en toppendag pinglor!! Vad det nu är ni ska hitta på??? Jag är ju så sjukt nyfiken:))
Kör försiktigt!
Kramar Anna

Channal sa...

Älskar grusvägar och fågelkvitter! Jag är som du! Gillar att bo nära naturen och få plocka närodlade tuppägg till frukost! Haha tokfia! Du är himla söt i den klänningen.

KRAM Anna

Titta in hos Thess sa...

Såå härliga bilder!!!
Jag kan absolut önska att jag hade lite närmare till att handla närodlat men lite svårt när man bor inne i stan tyvärr.
Hoppas att ni får en riktig toppen helg :))))

Kram Thess

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilka fina bilder på dig och Doris. Känner den härliga stämningen som är på landet. Jättefin äggkorg, en sån skulle man ha. Inte för att jag så ofta handla närproducerade ägg, men ändå.
Ha en fin dag och hoppas solen skiner på dig
Kram Maria

Sofi sa...

Hej vännen!

Fina bilder på dig!
När jag var liten hade vi höns så jag är uppväxt på tuppägg och närproducerat;)
Nu för tiden så skulle jag kunna bli mycket bättre på att handla närproducerat ska väl erkännas.

Oj så nyfiken jag är på er resa!
Ska följa er på Insta:)

Ha så kul nu!

Stor kram

HOUSE of ADELA sa...

Mysiga bilder och jag håller med dig, sååå härligt med närproducerat och särskilt ägg!:)

Kramar
Adela

Lena sa...

Vad charmigt det ser ut med klänning, stövlar och en korg med ägg.

Vad är det nu för skoj ni ska hitta på!? Måste genast studsa in på IG.

Kram Lena

Charlie sa ... sa...

Underbart! Lotta style! Äggen, grusvägarna, stövlarna, klänningen…country life!

KRAM fina, saknat dig

Lotta

CONCEPT by JESSICA sa...

Men vad kul med dem bruna äggen, visst jag inte. Kul att vet och ha koll på när vi får ägg av svärföräldrarnas ankor. Vi har 5 min till en äggbod. Så härligt att gå dit och köpa ägg, framförallt nu på sommaren när hönsen går ute. Sen får vi väldigt mycket ägg av våra fina ankor.
Ser ut som ni har det toppen;)
Kram

anettan sa...

Men så fin du är....det hade jag ingen aning om....äggen alltså.Alltid lär man sig något. Kram Anette

Jeanette sa...

Fin du är och bilderna är sådär härligt somriga!! Kram J

Postadress Torslanda sa...

Va? Är det sant? Hade jag ingen aning om. Vi köper oftast ägg direkt från bönderna. Det är ju sååå stor skillnad på äggen och smaken. Även mot de ekologiska på ICA. Underbart att kunna handla så direkt. Och underbara bilder!

Carola sa...

men herregud så söt du är i din klänning!! Kram till dig

TITTILINA sa...

Tuppägg!? Hihi, du är galen du :-)
Vilken söt klänning du har på dig.

Kram

Life´s Silverlining and I sa...

så fina bilder du tagit på dig ! Kram Pernilla

Unknown sa...

Oh Helena I like your Dress and i'm so glad that you've got your Wellingtons on you look really sweet.
Julia
xx

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...