fredag 28 mars 2014

Att vara svag för långt hår.



Kan inte riktigt rå för det,
men jag är och har alltid varit svag 
för långt hår, det är en av de fåfänga
sidor jag har.
 
Vet att jag sa till min kompis och stora
dotter för länge sedan; 
-Ni måste tala om när jag är för gammal
att ha långt hår.

Nu har jag lite halvlångt hår och kan nog känna att
 ett superlångt hår kanske inte riktigt är vad jag vill ha idag,
men jag vill gärna ha så pass långt hår att jag kan få upp håret i en tofs.
Nuförtiden när mitt hår egentligen är helt grått
och tjockleken inte är som den var en gång i tiden, så är det nog mest 
tjockleken som jag skulle vilja ha mer av och inte längden.



Så här fint hårsvall hade min dotter för ett par år sedan.
Löshåret gör att håret ser både friskare, tjockare och blankare ut.


Vet inte om ni kommer ihåg att jag faktiskt har löshår som man bara sätter fast med clips.



Kan känna att längden på löshåret är lite i längsta laget. Skulle kunna tänka mig att ha
löshår som satt i jämt och var lite kortare med samma
 lite smålockiga kvalitet som jag har.
Vet inte om det går att få.
Annars finns ett annat alternativ för mig  och det är att använda mitt löshår 
från 
Rapunzel of Sweden 
och klippa det i den längden jag vill ha. 
Färga det i min nuvarande färg och fästa det med clips varje dag, 
det tar ju bara några minuter att fästa clipsen i håret.
Det som var bra med mitt löshår var att det kom i ett set om sju stycken, så jag behövde
aldrig använda allihop.
 Jag brukade använda ca fyra st av slingorna .


På deras hemsida finns alla möjliga färger på hår
och olika kvalitéer. De har även en film som
visar hur lätt det är att sätta i håret själv.
Är ni lika fåfänga som jag när det gäller hår?
Eller är ni fåfänga när det gäller något annat?

Nu fångar vi den soliga fredagen, eller hur !!

Har tänkt att köra en Bloppis här på bloggen, för första gången.
Så ikväll vid sjutiden hoppas jag kunna köra min första 
Bloppis.

Kram Helena

16 kommentarer:

Vikeskärs hem och ting sa...

Jag hade långt svart hår i flera år, sen blev det tokort, nu sparar jag ut det igen, men har alltid toffs eftersom jag inte trivs i lössläpt hår. Svart funderar jag på igen, men får se :)
Trevlig helg nu, Kram

Hörnhust nr11 sa...

Jag har aldrig haft långt hår trots att det är ganska mycket hår i kaluffsen =) Nä, jag gillar korta och busiga frisyrer.
Det är ju bra att alla inte gillar lika, eller hur!
Kram kram
Annika

dianasdrömmar sa...

Jag älskar mina extensions och kommer aldrig vilja plocka ur dom, nu har jag bytt ut mina till Be Georgeus som är helt fantastiskt, har aldrig provat Rapunzels hår.Tycker du är fin i långt hår och du man blir aldrig för gammal för långt hår :) kram Diana

Unknown sa...

Hej Helena!
Nu är jag äntligen tillbaka i blogglandia =)
Vackra ni är, och underbara hår!

Jag har ju eget hår så det räcker och blir över, nackdelen är att jag är väldigt lat när det kommer till utseendet, står gärna inte i badrummet mer än 10 när jag fixar mig.
Håret har jag nästan alltid uppsatt i en vanlig svans, använder knappt några produkter, bara lite marroccanoil.

Jag är väl lite fåfäng kanske, men tycker nog att jag duger bra som jag är. Skulle dock önska lägga på mig lite och ha få lite längre ben, de är förhållandevis korta till min längd ;)
Sen har ju kroppen förändrats efter två barn, lite öveskottshud på magen och två utsugna.., men det var det värt alla gånger!

När det gäller långt hår och ålder så blir man verkligen ALDRIG för gammal för långt hår, handlar mer om att ha rätt kvalitet för det. Om det blir ett långt, poröst och stripigt hår så är det nog bättre att hålla det kort.

Önskar dig en riktigt go fredag och trevlig helg fina fina du!
Kram Catta


eastcoastmom sa...

Håret känns jätteviktigt! De senaste tre åren har jag låtit håret växa och nu är det ganska långt, tänkte att det är sista chansen att ha långt hår innan jag är för gammal... å andra sidan beror det nog mer på hur man ser ut än hur gammal man är, kolla Demi Moore som fyllt 50 och ser fab! ut med långt rakt hår. Min stilikon.
Hälsningar från Connecticut

Milla sa...

Jag har ju alltid var glad och tacksam över mitt tjocka lockrufs. Och kanske ännu mer nu -- eftersom jag för två år sen tappade allt. Det är svårt att tro idag, men jag kan minnas så väl hur tokigt det kändes att vara helt kal. Och att det nu är tillbaka igen, likadant. Är så oändligt tacksam för det så jag tar den bästa hand om det som det bara går och det är nog som du säger, inte längden så mycket utan mer att behålla det välskött som känns viktigast. kram Milla

Sabelhagens Olivlund sa...

Egentligen vill jag ha längre hår, men tycker att det blir fylligare och tjockare om det går till axlarna. Skulle gärna prova clips, och tror att jag skulle bli helt fast:). Jag skulle gärna ha lockigt hår, men det är inte så många salonger som permanentar idag.
De första grå börjar dyka upp, så ett besök hos frissan är snart akut.
Ha en fin helg
Kram Maria

Anonym sa...

Skulle gärna ha både längre och tjockare hår. Tyvärr är det lite för dyrt med extensions om man ska ha bra. Rapunzel kanske vore nåt att prova...
Trevlig helg!
Kram Pia

mig&mitthem sa...

Älskar långt hår!!! Känns som mitt hår aldrig aldrig kan bli så långt som jag vill ha det. Har aldrig provat löshår, hade gärna testat men man måste väl byta ganska ofta så att det blir kostsamt. Har lagt ut lite Paristips på bloggen... du som snart ska dit. Önskar dig en magisk helg, krams Maria ♡♡♡

Maria - Wikers Liv sa...

Jag är absolut fåfäng när det gäller mitt hår! Är supernöjd med mitt röda hår, just därför tonar jag sällan. Tyvärr så är det inte lika lockigt nu som förr, även om det fortfarande är lockigt. Lite nojig är jag över att det ska bli grått...
När jag var yngre, sa jag att jag inte skulle ha långt hår, som äldre, men jag vet inte hur mycket äldre jag ska bli för att klippa det kort ;) Halvlångt är bra. Jag gillar inte löshår som är "onaturligt" långt, speciellt om man bara förlänger på längden, och inte lägger i på tjockleken.
Ditt hår på bilden där är jättefint! Precis som din dotters :)
Kram och trevlig helg!
/Maria

Ninelin sa...

Hårsvall är härligt! :-)

Har funderat flera gånger på löshår, men har inte kommit dit än. . .

Ha en skön fredag.

Kram N

Jeanette sa...

Ena stunden drömmer jag om långt hårsvall, nästa vill jag bara klippa av det...
Kram

HOUSE of ADELA sa...

Å så fiiiiiin du är! ♥

Kram
Adela

anettan sa...

Jag tycker också det är snyggt med långt hår. Jag har tyvärr inte så bra kvalité på mitt hår så något svall kommer jag aldrig att få. Ha en fin kväll. Kram Anette

Fiona sa...

Så snygga ni är!
Jag äääälskar långt hår men har alldeles för tunt för att det ska bli något snyggt så jag kör på extensions. Satte i nytt igår. Älskar att gå till frisören och få längre:)
Kram

Anonym sa...

Reklam inslag. Skall anges vid inlägg något som du missar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...