fredag 8 november 2013

Fredagsmys



Hallå!
Vill bara önska er alla en härlig fredagskväll.

Här kommer vi inte äta taccos
utan vi gör lite
taccokyckling enchiladas

Supergott tycker vi alla 
och det dessutom är superlätt
gillas också av oss.


Receptet
kommer här:

Taccokykling 1 fpk
1 rödlök
1 1/2 burk paprika chili cremefraiche
taccobröd mjuka
Ost
Till barnen gör jag på vanlig cremefraiche med lite  paprika chili cremefraiche.

Skär rödlöken fint och stek den lätt i en kastrull,
häll sedan i taccokycklineg och paprika chili creme fraichen så den blir varm.

Lägg i de mjuka bröden och rulla ihop
häll massor av ost över. (inte så lite som jag gjort.

Snabbt in i ugnen, bara tills osten smält.
Annars blir brödet hårda
Servera med sallad och ett glas rött.





Jag hoppas kunna piggna till lite till kvällen.
Har varit så hilma trött idag.

Det finns önskemål att se den bästa höstfilmen.



Så nu ska lilltjejen och jag övetala Mr J

Ha en riktigt härlig kväll.
kram Helena

16 kommentarer:

Titta in hos Thess sa...

Sådan lätt och snabb lagad middag är ju bland det bästa som finns =))
Och den där filmen !!!!!
Den är ju bara såå fin....
Själva ska vi plöja ett par avsnitt av Sons of anarchy.
Men det först när Ella har lagt sig ;))

Kram Thess

Bromans Bravader sa...

Åh den där filmen. Älskar den och kan nog se den hur många gånger som helst. Är dessutom lite småkär i Jude Law i just den rollen...
Kram

anettan sa...

Åååad gott det var länge sedan vi åt det........ Ha en riktigt mysig fredag. Kram Anette

Home2tiny sa...

Fullkomligt älskar den filmen o ch är ett måste en, eller två eller kanske tre gånger varje jul...Ha en mysig helg vännen o ta hand om dig. Kramisar Tina

CreandoPhoto sa...

Superdupergott. Det åt inte vi, men rödvinet finns här också :)

ha det toppen!

Mirre Syr sa...

EN underbar helg önskar jag dig och tack för ett smidigt fredagsrecept! :)

Fru Martinsson sa...

Tack för middagstipset! Det kan komma väl till pass en annan fredag eller lördag!
Den filmen är ju bara galet mysig!!

Kram

Life´s Silverlining and I sa...

Åh vad gott! Vad fint köket blev med tegelväggen bakom också! Du får visa fler bilder sen! Och på golvet. Kram Nilla

Ekenäsliv sa...

Å så gott!! Här är en tröttkeps till... Hu vilken vecka detta har varit.
Skönt med helg nu. Just nu längtar jag mest efter jul och ledighet.
Ha en fin helg vännen!
Kram anna

mig&mitthem sa...

Tack, det receptet måste provas!!! The Holiday är en favorit här också....den lever upp till alla kraven om den perfekta mysfilmen! Snart kommer er lilla fyrbenta vän....så avis. Det finns inget som tvingar en att leva mer i nuet än djur. Lördagskramar Maria

Johanna sa...

Jag brukar byta ut köttfärsen mot Guldfågels "tacokyckling" då och då när vi äter tacos. Det är faktiskt mycket godare tycker jag:)

Hoppas att du får en härlig helg!

Kram Johanna

Unknown sa...

Ja men det är ju så himla gott!! Mycket godare än köttfärstacos tycker jag :)

Ha en riktigt go helg fina du,
kram Catta

mitt liv som jag sa...

Det där är supergott, ska föreslå det nästa gång det önskas tacos :-).

Den filmen är superbra, jag vill alltid se den i december :-).
Ha en riktigt bra helg! Kram Jennifer

dianasdrömmar sa...

Lät gott :) vi körde på thaimat stor kram Diana

No34 sa...

Smarrigt recept det där, enchiladas. Ja brukar även slå över en ostsås och salsa innan den rivna osten!!
Inte hade jag någon aning om att Mr Grey hade en egen kollektion heller?! Det har han inte berättat för mig... ;)
Önskar Dig en skön lördag, kram Kate

TITTILINA sa...

Favvofilmen alla kategorier! Den är så mysig....
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...