torsdag 14 november 2013

Att få tjuvstarta lite



Att få tjuvstarta med 
adventsförberedelserna
är hela tjusningen för mig.

Just nu längtar jag efter den rätta känslan,
därför gör jag en tjuvstart
inte så mycket men lite grann.

Hyacinter har fått komma in,
inte så pimpat än, bara lite lagom.




Jag tycker det är så underbart att gå omkring i skogen och leta
efter finheter som går att pynta lite med.
Ska fylla på med lite lingonris och kanske ngt mer.

Ha en bra dag.

Här ska det bli en liten utflykt,
till ett litet ställe
söderut, det ligger vid Sveriges näst största sjö.
Det finns en del militärer där som flyger,
fästningar,
en känd restaurang
och en webbutik,
som jag ska besöka.

Någon som kan gissa vart jag ska?

Kram Helena

27 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Och tänk om di kunde säga hej till mig :)
Jag är ju här,,,Hör av dig på mitt mail om du får tid över,
Mysigt med en utflykt.
Hoppas att allt är bra med dig Helena.
Jag har ju börjat på dagtiden och har precis den mest arbetsamma veckan av schemat.
Man märker att man hade lite emr tid att blogga när man jobbade på natten,'
dom timmarna också som man inte hade nått annat för sig.
Men man kommer ju in i rutinerna snart så.

Nu ska jag lägg dig igen på min blogglista också.
Jag råkade ju radera alla dom bloggar som jag följer och sen fick jag massa andra bloggar...
Jag ska också till dit som du ska idag,
vilken tid ska du vara där ? :=
Vore kul att säga hej till dig, annars så kan ja sätta fart här hemma och städa :)
Om du vill ...maila mig isåfall.
Kram från mig på villa bjorkenass backen och i annat fall kan du ju vinka ;)kram.kram

Lisa sa...

Neeeej, jag vet inte vart du ska mer än till Vänern :) Vad kul det låter!
Fina hyacinter, jag är galet sugen jag med på att börja plocka in lite advent men får hålla mig lite till.
Ha en härlig dag
Kram

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Superfint, älskar hyacinter:-)
Nej jag kan inte gissa, berätta!

Ha en fin dag
Kram på dig

Villa Ryttarängen sa...

Fint pynt och lagom tjuvstart. Jag kan inte heller gissa men någonstans vid Vänern ja kanske Karlsborg. Där är det fint Kraaam Pia

Casa of Mia sa...

Fint, härligt att tjuvstarta lite, ha en mysig utflykt till Vänern någonstans, kram

Ninelin sa...

Hm, Skaraborg typ. . .

Ha så trevligt :-)

Kram N

Titta in hos Thess sa...

Jaa jag har oxå lyckats att få med mig ett par hyacinter hem även om jag egentligen tycker att det är liiiite tidigt än ;))
Men ibland kan man helt enkelt inte låta bli.
Jaa du ....... Karlsborg kanske?
Här ska börja planeras julkort;))

Kram Thess

Anonym sa...

Är i Hjo
Kram
Villabjorkenasbacken.blogspot.com
Mail.
norrskenet@gmail.com

Villa Frejas bokblogg sa...

Så mysigt. Jag vill så gärna komma i julstämning nu.
Är så dålig på gissningar. Har ingen aning om vart du ska ;) Kram.

Livsnjutaren sa...

Åh så härligt. Tjuvstart är underbart, nästan bättre än när det hela är i full gång. KRAM

Vikeskärs hem och ting sa...

Visst är det mysigt att börja lite lätt.
Hm kan det vara Hjo du ska till?
Kram

anettan sa...

Härligt med utflykt. Hyacinetr och kottar, kan det bli finare.... Kram Anette

Isn't she lovely sa...

Stämningsfullt!
Och NEJ man kan inte börja för tidigt att mysa till det inför jul:)
Kram!

Hanna sa...

så fint du planterat.
Ha en fortsatt fin torsdag!
Kram
Hanna

svart vitt och rött sa...

Mysigt! Att en sådan liten växt kan sätta fart på julkänslan! Härligt! Här finns det inga tankar på att pynta alls för det är fortfarande rörigt och "byggigt" :-) Snart så....

Vikeskärs hem och ting sa...

Hm, det var en spännande grej du tolkar :)
Jag är LCHFare egentligen men har ätit kolisar under graviditeten, men har börjat att trappa ner på det nu.
Kraam

Unknown sa...

Det är ok att tjuvstarta, har jag oxå gjort ;)

Jo jag tänkte på det där med din trötthet och allt, har du kollat sköldkörteln?
Fick provsvar igår på det och har hade förhöjda värden, så nu har jag börjat med Levaxin. Kanske för resten av livet.
Symptomen är ju detsamma som dina, trötthet och dåligt minne bla, jag har dessutom mycket frossa.
Sen stämmer det inte med viktuppgång på mig, haha, raka motsatsen ;)

Ingen aning om vart du ska, orkar inte tänka efter ;)
Men hoppas du får det toppen!

Kramar från lilla mig :)

Home2tiny sa...

Vad mysigt med en utflykt, men har inte en aning om vart du ska...Hyacinter finaste julblomman o doftar ljuvligt o visst är det så att i skogen kan man hitta de finaste skatterna....Hoppas du haft en toppendag. Kramisar till dig vännen.Tina

Sabelhagens Olivlund sa...

Så mysigt att tjuvstarta lite.
Ha en trevlig tripp vart du nu ska:)
Kram Maria

Enkel stil sa...

Så mysigt med en utflykt. Hyacinterna är så fina, men jag väntar gärna några dagar till med att förbereda julen. Kramar Anita

Hemma på Sjuan sa...

Åh så fint du har gjort med hyacinterna! Nästa helg får jag nog handla på mig några :)
Spännande med utflykt men vet inte vart?
Är det snart dags att hämta lilla valpen? Kram Suss

mammaxtre sa...

Att tjuvstarta är inte helt fel
:-)

Så trevligt med en utflykt!

Ha det bäst!

Madame Edith sa...

Det är ju nu man är som mest sugen på hyacinterna som kan pigga upp lite i mörket. Här tjuvstartade vi idag liiite innan advent med saffranskaka, gottgott!

Kram Madame Edith

Livskraft sa...

Underbart med hyacinter, de doftar verkligen jul.
Kram

Prinsessorna på Bellevue sa...

Inte en aning... :) Vackert med hyacinter och invänta stämningen...

Kraam
Petronella

Channal sa...

Ska också börja förbereda till advent! Vita hyacinter mossa och lingonris!

Vacker skål du har planterat dem i!

KRAMAR Anna

dianasdrömmar sa...

Hoppas du fick en mysig utflyktsdag kram Diana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...