måndag 5 augusti 2013

Godmorgon.

God morgon!

Ännu en fin dag.
Sitter och intar mitt morgonkaffe
ute.

Det är verkligen bästa tiden på dagen.
Allt är lugnt, stilla
och fåglarna kvittrar.

Sämst är mina fruksotvanor.
Jag dricker mitt kaffe och två smörgåsar.
Skulle behöva äta lite bättre.



Nu har jag fått mina glasögon som jag vann hos Nilla i våras.
Många turer hit och dit har det varit, men nu är de här och de kommer härifrån


Hoppas ni får en bra dag, både ni som börjar jobbet idag och ni 
som fortfarande är hemma.

Kram Helena

20 kommentarer:

TITTILINA sa...

Underbara sommarmorgon!
Här vaknade barnen en dryg timme senare än jag - härligt med lite ensamtid. Tyst och lugnt. Och somrigt!

Kram

Anonym sa...

Har börjat jobba idag efter tre lediga veckor och måste erkänna att jag är lite avis på er som fortfarande är lediga även om jag haft en toppensemester.
Tycker också det är svårt med frukost. Äter aldrig hemma utan när jag kommer till jobbet. Idag blev det naturell yoghurt med kanel och skivad banan. Rätt ok tror jag.
Njut av ledighet!
Kram Pia

@my casa sa...

Skönt det låter, lugnt på morgonen är det bästa:)

Kram Åsa

Bara MammaMilla sa...

Jag håller med dig om att morgonen är den bästa, att få njuta av lugnet innan allt drar igång. Ha en fin dag! Kram Camilla

Sallys hus sa...

Hej hej!
Åå det är verkligen en ren njutning att få sitta ute med en kaffe..;)
I dag är jag på jobbet några timmar..men jag läääängtar hem....hihi..
snacka om att man vant sig vid att vara hemma...åå jag skulle lätt kunna bli lyxhustru o vara hemma o pula jämt..;)
Önskar dig en härlig dag!
kram Katarina

hemma hos lilla mej sa...

Låter som en underbar start på dagen ,Bara älskar att vakna när det tyst och lugnt .Ha en härlig start på nya veckan och en fin måndag.Kramar ♥

åse sa...

Härligt det låter, med en lugn och skön morgon i solen. Kram

Fiona sa...

Mysigt med lugna frukostar i ottan!
Jag har pippi på att käka "overnightoats" toppat med massor av färska bär. Gröten rörs ihop kvällen innan, ställs i kylskåp och äts kall. Praktiskt för den som inte orkar hålla på att fixa med frukost på morgnarna!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Det tycker jag ändå låter som en stadig och god frukost. Jag dricker alltid bara min kaffedrink.
Ha en fin dag du med :) Kram.

anettan sa...

Jag har inte heller de bästa frukostrutinerna.....skäms på mig. Kram anette

Maria - Wikers Liv sa...

Det finns sämre frukostvanor än så, vännen! ;) :)
det kunde varit BARA kaffe... ;)
Kram fina!
/Maria

House and Garden by Bia sa...

Härligt med frukost ute och fågelkvitter....gott för själen!!
Kram bia

svart vitt och rött sa...

Morgnarna är de bästa... speciellt när man är ledig! Såå gott att bara ta det lugnt och veta att man har hela dagen fri att välja vad man vill göra. Helst skulle jag också vilja äta macka istället för min fiberhavregryn :-) Ibland fuskar jag :-) Ha det gott!

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Låter härligt tycker jag.
Man mår bra av en lugn stund på morgonen innan dagen börjar på riktigt med alla måsten!

Kram fina du

Titta in hos Thess sa...

Så härligt att kunna sitta ute och äta sin frukost....
Jag är inte heller särskilt bra på att få till en bra frukost,mest te och smörgås ;)
Hoppas att du haft en fin dag.

Kram Thess

Hemma på Sjuan sa...

Jag njöt oxå av frukosten ute, härligt!
Snygga glasögon, vad är det för tidning? Letar inspiration till höstens projekt ;) Kramis Suss

Life´s Silverlining and I sa...

Rogivande bild! Men vi är rätt lika du och jag:) frukostvanorna är desamma och jag försöker ofta byta men faller alltid tillbaka till mina mackor hihi. Vad kul att du ÄNTLIGEN fick dina glasögon. du får visa dem sedan. Kramar Nilla

Life´s Silverlining and I sa...

haha nu såg jag em på tidningen:) Fina. få se dem på dig en annan dag.:) Kram

dianasdrömmar sa...

Godmorgon finis, njuter också av dessa fina, härliga mornar stor kram Diana ps är det säkert att du inte kan göra dig ledig den 20:e?ds

Lisa sa...

Visst är det underbart att äta frukost ute, jag gör det även nu när jag börjat jobba igen (kaffe o smörgås). :)
Fina sommarbilder du bjuder på, vilken fantastisk sommar!
Ha en härlig kväll
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...