söndag 14 juli 2013

Att hitta goda recept..

 
 
Tack anonym för tipset!
 
Receptet jag letade efter i går
på marängtårta med lemoncurd och jordgubbar
fanns hos
Mitt vita hus
 
Satte småtjejerna på att göra tårtan till efterätt igår.
 
 
Vi hade marängbottnar, lemoncurd, grädde och riven choklad och hallon.
 
Lemoncurden tog bort lite av det söta som marängen annars ger.
 
Vilken underbar kväll det var.
När det går att sitta ute sent utan att frysa och inte behöva linda in sig i en filt,
då är det sommar för mig.
 
 
När jag satt och letade igenom en massa bloggar efter tårtreceptet,
ser jag att var och varannan har gjort amerikanska pannkakor.
 
Jag blev så sugen
så  det gjorde vi också idag.
 

 
Vi åt det till lunch och de var himmelsk goda.
Vi hade blåbär, blåbärsglass, lönnsirap, och florsocker.
Jag tog mitt recept från den här tjejen
 
Tur man har skogen precis bakom för det var bara att gå ut och plocka lite.
Tyvärr har det inte blivit ett enda blåbär på mina
amerikanska blåbärsbuskar, trots att jag har olika sorter.
 
 
Här har vi suttit och kollat på Grease och lilltjejen skrattade gott..
- Gud så fult de dansar och vad gamla dom ser ut..
 
Jag tyckte det var kul att se den gamla filmen som man tyckte var så bra
när den gick..
 
Vad har ni för er en mulen dag som denna?
 
 
Kram Helena


20 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Härliga bakverksbilder Helena! =)
Här är det en soft dag med lite inneplock och vikning av tvätt bland annat ;)
Kram och ha en fortsatt fin söndagskväll
/Maria

TITTILINA sa...

Gud vad gott allt såg ut!
Det var verkligen evigheter sen jag gjorde amerikanska pannkakor. Kanske mest för att barnen tycker bäst om "pappas pannkakor"! Dom där gamla hederliga...

Kram

Casa of Mia sa...

Åh så mycket gott, tårtan skall jag absolut testa, kram

Ninelin - we remember moments sa...

Rena rama reklamen, ser såå gott ut!
Här njuter vi av värmen. . . kramis

Tina sa...

Känner igen mig lite här, kikar in på så många sidor och sedan minns jag inte var jag jag såg saker o ting. Läckra bakverk!

kram

Home2tiny sa...

Supersmarrigt ser det ut. Idag har jag städat o bakat o nu är det soffläge. Kramisar Tina

Fiona sa...

Så bra att du hittade tårtreceptet:)
Och pannkakor med blåbär till frukost eller brunch är så himla gott!
Denna mulna dag har jag och familjen haft megastorröj i trädgården, perfekt väder för det. Solen ska komma tillbaka imorgon så då är det poolhäng som gäller:)
Kram

Villa Ell sa...

Tårtan ser riktigt god ut... Pannkakorna med, vi gjorde am pannkakor igår t stranden :)
Det gäller att kopiera ett recept snabbt ;-)

Kramar Sandra

HOUSE of ADELA sa...

Men så gott det ser ut!;)
Du verkar så duktig i köket!

Kramar
Adela

Bara Sara sa...

Toppen med bloggvärld när man vill få inspiration!! Pannkakorna ser gudomliga ut! Kram Sara

mitt liv som jag sa...

Oj oj så gott det där ser ut. Och vilken lycka att kunna plocka blåbär precis vid tomten :).

Ha det så bra! Kram Jennifer

Charlie sa ... sa...

Men himmel så gott!

Det här skulle jag kunna leva på. Så läckert fotat också Helena!

Tack rara du för dina fina ord igår. Det värmde, det gjorde gott <3

KRAM lovely you!

Lotta

Prinsessorna på Bellevue sa...

Åhh, lemon curd som är så himla gott och nu blev jag sugen på pankisar också...

Kraam
Petronella

dianasdrömmar sa...

Hungrig blev jag :) vi fiskade igår...och idag blir det stranden kram Diana

Sallys hus sa...

Ååå det där ser himmelskt gott ut!
Planterade du buskarna i år? Då ger de inga bär... jag har satt 2 och jag hoppas de får bär till nästa år...men jag tror det kan ta ett par år så de får växa till sig först..

Hur har du det i morgon?
Jag jobbar nog fram till lunch då.
Skulle det passa att jag kom förbi en liten stund?
Kram Katarina

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig !

Så Gott det ser ut ! Så otroligt fina bilder du bjudet !
Du kan du !
Visst är det gott med Amerikanska pankakor....vi brukar göra det en till två gpnger i månaden.
Just på söndagar...då blir det en härlig lång frukost/brunsch....

Så gott tårtan ser ut ! Tack för din hälsning i mitt första inlägg om vänskap.
Jag råkade radera den....

Må.så gott nu ! Ha en Skön Fortsättning på Semestern!

En Juli Kram från mig

House and Garden by Bia sa...

Åh va gott det ser ut...jag som sitter här nu och är hungrig...igår hade vi soligt, men idag har vi molnigt så vi drar iväg hem en sväng och tvättar (har ingen tvättmaskin här på torpet ännu )...sen får man väl hoppas att solen tittar fram ;))
Må så gott!
Kram

CONCEPT by JESSICA sa...

Den där tårtan såg himla god ut och skönt med ett snabb bak.
Ja, amerikanska pannkakor har det blivit några gånger till frukost nu på semestern.
Ska ta å kika igenom dina inlägg, har en del att gå igenom.
Ha fina dagen, kram

Titta in hos Thess sa...

Så bra att du hittade receptet till slut =))
Men som sagt med rice krispies i maräng smeten så är den ännu godare =)))
Amerikanska pannkakor har jag faktiskt aldrig provat....måste jag ju absolut testa någon dag ;)

Kram Thess

Postadress Torslanda sa...

åh så härligt fint och gott!
vet inte om du gjorde egen lemoncurd eller inte, jag har gjort egen den här sommaren - ljuvligt gott! busenkelt och gott så det kan jag verkligen rekommendera. om du inte testat redan, recept finns på min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...