lördag 29 december 2012

En dag i Köpenhamn

Halloj! Igår tog vi tåget över sundet till Köpenhamn. Solen strålade och jag ångrade att jag inga solglasögon hade med!
Vi bara gick och flanerade och insöp den danska atmosfären!

Ramlade in på några fina butiker och fyndade lite fina julsaker på rean, som får användas nästa år.

Hamnade på ett fik som jag läst att man skulle besöka , The Royal Café, vilket annorlunda ställe!
Massor med folk men vi fick plats vid ett stort runt bord med en stor gran i mitten, så man inte ens såg alla runt bordet!

Nu ska ni få höra något otroligt!
När vi satt vid bordet och skulle lista ut vad vi skulle äta, så kom ett par och satte sig vid vårt bord! Jag hörde att de var svenskar och att tjejen hade en systemkamera med sig!
Helt plötsligt slår det mig att jag tror jag vet vem det är !

Tar mod till mig och går fram till tjejen, med risk att göra bort mig fullständigt, men jag hinner bara komma fram till henne, så känner hon igen mig! - nejmen
Är det inte Helena säger hon! Och det visade sig att min gissning var helt rätt!

Jag har aldrig sett henne irl, men en tjej med kamera som fotar julgranskulor, måste ju vara en bloggerska! Och jag visste ju en tjej som skulle till Köpenhamn.

Och vad rätt det blev! Två bloggerskor vid samma bord som kunde sitta och prata en stund och lära känna varann lite grann!! Vi skrattade och pratade som om vi känt varann väldigt länge. Sen kramades vi och våra vägar skildes, och jag är så glad att jag vågade gå fram till en vilt främmande människa !!
Vem hon är, tror jag ni kan lista ut!!

Hur stor är den sannolikheten?

Idag är sista dagen! Grabbarna gick vidare i hockeyturneringen och jag och lilltjejen får några timmar att strosa runt i Malmö innan hemfärd!

Skulle ni gjort som jag??
Kram Helena

















35 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

haha världen är ju bra liten:) så är det att vara blogerska då är man inte så anonym längre. låter som ni haft en bra resa. kram Nilla

svart vitt och rött sa...

Så himla kul! Spännande möte och helt rätt gjort! Klart man ska ta chansen till ett toppenmöte :-) Ha en riktigt go dag!

OddStyle.dk sa...

Åhhh København er en skøn by :) Jeg er født og opvokset derovre men er flyttet til Nordjylland for snart 20 år siden! Elsker at komme derover, på strøget, en tur i Tivoli, på cafe og Langelinje...

Sikke en sjov historie du beskriver, ja bloggen åbner mange nye muligheder og jeg er først lige begyndt, at lærer denne store verden at kende :-)

Må i få nogle rigtige dejlige dage :)
Kram Tina

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Bra gjort Helena, hade gjort detsamma .....fast det är ju helt otroligt att ni var på samma ställe samtidigt ...?! ...*skrattar..

Kram

Pernilla


Sabelhagens Olivlund sa...

Vad häftigt att ni var på samma ställe samtidigt!! Helt otroligt egentligen:)).
Verkar så underbart i Köpenhamn! Skulle verkligen vilja åka dit:)).
Ha det gott.
Kram Maria

Lena - gott for sjalen sa...

Vilken grej! Helt otroligt. Kul när man lyckas ta mod till sig. Och nog har man blivit lite modigare sedan bloggandet började. I alla fall har jag det.

Kram Lena

Ewa`s Galleri sa...

Vad mysigt med en dag i det härliga Köpenhamn
Och 2 bloggerskor på samma restaurang samtidigt
Du gjorde helt rätt
Jätteroligt
Ha en skön helg

TITTILINA sa...

Modigt av dig! Fast jag tror att jag gjort detsamma :-)
Det där fiket ser ju riktigt riktigt trevligt ut. Det måste jag lägga på minnen.
Kram

a piece of happiness sa...

Vilket sammanträffande och modigt gjort av dig.

Tina sa...

Underbart!!
Snart är det dags för mig med..

KRAAM

Villa Frejas bokblogg sa...

Nog var det Crenado-Kicki du stötte på :) Vilket härligt möte.

Jeanette sa...

Länge sedan jag var i Köpenhamn, men där är mysigt.
Spännade att träffa en blogg-vän!
Kram

Channal sa...

Se där! Kul att du kom till Köpenhamn! Inte mycket snö... men jag älskar Köpenhamn! Måste dit snart!

KRAM Anna

Anonym sa...

Hihi...Underbart ju/Kram från mig ♥...

CreandoPhoto sa...

Ja, gud så kul att få träffa dig underbara människa. Jag tror att om tiden hade funnits hade vi kunnat sitta läääänge och prata :)

Tack för att du är modigare än mig, som mest tittar bort... :) :)

Kramar

Bara Sara sa...

Så himla bra gjort av dig!! Beundrar!! Fina bilder, också! Kram Sara

House number 11 sa...

Ja, så roligt för er att ni lyckades träffas. Vilket sammanträffande!
Kram Jenny

LifestyleByLena sa...

Det är ju bara helt underbart att möta någon sådär. Härliga bilder.
Kram

mig&mitthem sa...

Nu blev jag Köpenhamn-sjuk......måste planera en tur dit snart!! Modigt av dig att gå fram å hälsa, tänk vad du vann på det! Ha en skön lördag......krams m

Villa Ell sa...

Så festligt, jag hade absolut gått fram, så bra att du gjorde det :)
Hoppas att det var en trevlig vistelse i Köpenhamn! Det är fint där!

Gott nytt 2013
Kram Sandra

anettan sa...

Jisses vad kul, vet inte om jag vågat men absolut hade jag velat göra samma sak i alla fall. Kram Anette

Åse sa...

Världen är liten ibland, vilket härligt sammanträffande och modigt av dig att gå fram , vet i skytton om jag gjort. Strongt av dig. Kram

Enkel stil sa...

Klart du gjorde rätt. Vad kunde hänt om det var någon annan? Härligt att världen är så liten ibland.
Kram Anita

Anonym sa...

Vilket roligt möte och egentligen har man ju inte att förlora..fast der kan ju kännas lite konstigt förstås om man aldrig tidigare träffats..tur du vågade :)
Kram

Livsnjutaren sa...

Vad festligt liten världen är en underbar stad där man verkligen kan flanera och bara ramla in och ut av butikerna..och njuta! Tack, kära du, för att jag fått följa dig så långt. Jag ser fram emot 2013! Kramis från Bergen

Fiona sa...

Så bra att du tog mod till dig! Så har jag gjort en gång (nervöst och bra:))
Så himla trist att jag jobbade hela tiden du var här nere. Hade så gärna träffat dig.
Kramar

Titta in hos Thess sa...

Men vad roligt !!!!!!
Ibland är det väll ändå en mening med saker och ting :))

Kram Thess

Victorias Provkök sa...

Vad kul, ja det gäller att våga ibland:)
Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

Jannike sa...

Jag tycker det är helt underbart och jag skulle också ha gjort precis samma sak. Så otroligt och härligt.
Angående din fråga om objektivet - än så länge har jag fotat utan stativ och det har funkat jättebra, ska testa med stativ också..
Kram Jannike

dianasdrömmar sa...

Vad kul, jaghade definitivt gjort det gjorde faktiskt en liknande grej och det var den jag trodde att det var :) kram Diana

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Nämen så roligt..vilket härligt sammanträffande !!

Vilken härlig resa du verkar ha haft !!

Nu vill jag passa på att önska dej ett Riktigt Gott Nytt År du finaste Helena...kramar från mej

House and Garden by Bia sa...

Jag skulle ha gjort lika dant ;) jag är så pratig av mej och pratar med alla (nästan) hihi...ni verkar ha haft trevligt ;)
I morrn är vi bortbbjudna på Nyårs supé så jag bloggar inte då. Så därför vill jag redan nu, önska dej
ett GOTT NYTT ÅR !
Ha en trevlig nyårsafton, vad du än gör ;)
Kram bia

Home2tiny sa...

Världen är bra liten....underbart att få träffas bara sådär. Jag hade blivit superglad att få träffa någon av er alla o hade inte tvekat att gå fram, är något pratglad av mig...Ha nu en fortsatt härlig dag. Kramisar Tina

Room of karma sa...

Älskar Danmark ♥

Tack för att vi får följa med:) Ha det bäst!

kram ♥CC♥

Två Trappor sa...

Vad roligt att se dina fina bilder från Köpenhamn - samma ställen som jag var på! :) Jag längtar tillbaka något enormt!

Helt rätt av dig att gå fram och säga hej till bloggkollegan, det hade jag nog också gjort om jag känt igen någon! Annixen och jag var i Köpenhamn samtidigt men vi sprang tyvärr aldrig på varandra. Världen är liten ibland!

Du är så go, Helena! <3

Kramar i massor
Madeleine

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...