lördag 29 september 2012

Tillbaka igen efter datakrångel.

Halloj mysiga lördags morgon!

Igår var en superstressig dag!
Mycket inplanerat 
och
sedan bloggen som var helmysko.
När man sökte på 
helenasenklavardag
via explorer
kom den upp som den skulle
men
20 sek senare dirigerades bloggen om och blev en sida
för utlänsk tv reklam.
Flera av er har ju påpekat att det inte går att kommentera
för att det går över i en reklamsida!!
Allt är hur skumt som helst!
Sedan när man vill kontakta blogger
så går det knappt.
Letade i flera timmar efter
något ställe där man kunde anmäla detta.
Min sambo hittade tillslut något ställe som man kunde lämna
någon liten kommentar, så det gjorde vi!
Sedan hittade vi ett par tips som är gjorda nu
och det var att använda firefox som webläsare
för det är en mycket säkrare webläsare
sedan tipsade de om att ta bort
instagramgadgeten!
Gjorde sedan som Creando Kicki
tipsade Nilla om
att säkerhetskopiera bloggen på hårddisken.

Nu får vi se vad som händer!
Jag kan iallafall
utan problem gå in på min blogg!
Får se hur det går för er!
Är det någon annan som har
användbara tips,
mottages de tacksamt!
 
 
Nu till något roligare!
visare bilder från gårdagskvällen när vi var
bortbjudna!
jag fixade förrätten som var den numera 
klassiska rätten
med rödbetor och chevré

 Gulliga Annika hade gjort en supergod efterrätt, Nutella semifreddo,
 som hon hitttat recept på hos 
den här duktiga tjejen.
Nutella semifreddo
ca  8-10 port
2 marängbottnar
4 ägg
2 msk strösocker
5 dl vispgrädde
1 burk Nutella (ca 400 g)
Separera gulor från vitor, det är viktigt att skål och visp till vitorna är rena. Vispa vitorna till ett fast skum med 1 msk socker. Vispa gulorna luftiga med 1 msk socker och vispa grädden för sig.
Lägg en marängbotten i formen och krossa den andra. Vänd varsamt ihop äggvisp, grädde, vitorna, den krossade marängen. Ringla ner Nutellan (värm den lite i micron så den blir lite rinnig) så att det blir ränder i smeten. Fyll upp smeten i formen över den hela marängbottnen.
Frys tårtan i minst 4 timmar innan servering, gärna över natten. Servera med färska jordgubbar till.


Här kommer ett av mina Missoni fynd jag gjorde häromdagen
Svarta Pleasejeans

Nu hoppas jag och håller alla tummar att det inte ska
krångla mer!!


Ha en skön lördag!
Här ska jobbas!!
Kram

24 kommentarer:

Bara Sara sa...

Skönt att datorn verkar skärpt till sig nu då! Och rödbetor och chevré, det är precis vad jag ska göra till mig och maken ikväll:-) Love jår blaus!!
Kram Sara

Anonym sa...

Skönt att Datorbebis mår bättre...
Waooo såå gottit & så fina Jeans/Kram & ha en skön JobbLördag!

Milla sa...

Här funkar det finfint att kommentera. Jag kör Firefox, rekommenderade webbläsaren på mitt jobb ("stora IT-företaget") pga säkerhet. Åh ljuvliga förrätt, ska göra nåt liknande idag och sen blir det kronärtkockor också...
Den där blusen ser superfin ut!
kram Milla

Hemma på Sjuan sa...

Tråkigt när det krånglar så där! Hoppas det blir bättre nu...
Vilka goda recept och så snygga läder på dig! Kram Suss

Bodil sa...

Vad tråkigt med datorkrångel men bra att du fick hjälp. Det verkar ju funka nu.
Vad god mat och dessert får skriva av recepten.
Snyggt inköp du gjort!
Ha en fin lördag.
Kram Bodil.

Tina sa...

Jag försökte lämna en hälsning häromdagen, då var det stört omöjligt. Jag la märke till att din sida läste minst trettio olika webbläsare, den ena konstigare än den andra. Då stängde jag ner...
Skönt att du har fixat det och vilken pangmiddag du varit på!

kram

Channal sa...

Snygging! Du är FAB i den blusen!!
Mycket Smarrigt! Mums!

Underbar lördag till dig! KRAM Anna

svart vitt och rött sa...

Skönt att bloggen rättat till sig! Inte kul när det krånglar... man blir lite ställd speciellt då det är svårt att få kontakt med Blogger. Jättefin outfit!! De svarta jeansen är superfina!! Inga Pleasejeans i min garderob än, har inte ens testat några, men de ser jättefina ut! Ha en fortsatt bra lördag!

Lena - gott för själen sa...

Finns knappt nåt mer irriterande än sånt krångel! Hoppas det funkar nu då.

Kanonsnygg blus! Bland det snyggare jag sett i kollektionen.

Kram Lena

Limetwig sa...

Inget kul när saker som ska fungera inte fungerar... trist! Hoppas lördagskvällen blir lugn och skön!

Queen of Kammebornia sa...

Blä för datakrångel, mums för rödbetor och heja dig, vad du är snygg! Kram!

Helens Universum sa...

Hej! Ser väldigt gott ut! Funderar på det där med rödbettor mums!
Ha en fortsatt härlig lördag!
Kram Helen

evalevabo sa...

Halloj på dig. Blusen passar dig perfekt. Snyggt.
Ha en mysig lördag vännen
Kram Eva

Lilla Majken sa...

Härligt att du är tillbaks! Kan tänka mig att det har blivit en favorit.

Kram Therese

@my casa sa...

Snygg du var i Missonin:)
Skönt att datorn är tillbaka, hoppas nu det håller i sig!

Super förrätt och underbar Efterrätt:))

Kram Åsa

CONCEPT by JESSICA sa...

Kanske man ska ta och kopiera bloggen... Med tanke på min datakrasch nyss;( Den efterrätten är ju supergod, jag brukar oxå göra den. Måste ta tag i och fixa rödbetor, låter ju jättegott.
Kram

Lifestyle By Lena sa...

Men hur gott får det lov att låta, herre guuuud vad hungrig jag blir, trots kvällens middag ;)
Hoppas det är slut på dator krångel.
Kram

dianasdrömmar sa...

Äntligen kunde jag komma in här och kommentera, varje gång har det stått varning och virus...fin du är och så mycket god mat.stor kram Diana

mig&mitthem sa...

Ja nu kunde man gå in på din härliga blogg utan problem....skönt!! Ska prova på både efterrätten & förrätten....såg så mumsigt ut. Hoppas att du får en härlig söndag. Krams m

Mindecor sa...

Data krångel här också? Usch jag vet inte ens hur man gör allt det där med att välja webbläsare och säkerhetskopia?? Hur gör man det??
Snygg du va i din outfit. Lindex är banne mig inte så tokigt.

Concept_By_Sarah sa...

Jobbigt med bloggkrångel, man är ju så utelämnad och vill ju inte förlora det man skrivit. Bra idée med säkerhetskopia, måste jag också göra. Ha en skön söndag, kram Sarah

Life´s Silverlining and I sa...

Snygg du var i blusen! Den semifreddin måste jag testa! Gud vad god den lät! Ha en fin söndag! Kramen Nilla

Life´s Silverlining and I sa...

Förresten , inga problem att kommentera nu! Verkar ha löst sig:)

Bodil sa...

Jag har bott over here i 8 år nu i november.
Tack för kommentaren hos mig.
Ha en skön söndag.
Kram Bodil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...