tisdag 24 juli 2012

Ett rea fynd och nästa stop!

Halloj!

Hör att det är många som har riktig 
SOMMARVÄRME
idag!

Ja det var visst varmt ute,
men solen lyser ändå med sin frånvaro!
Fast hellre det än kallt och soligt!

Så därför hänger jag ut tvätten idag 
och hoppas det inte börjar regna!

Brukar inte shoppa så mycket på rea nuförtiden.
Inser att jag hellre väntar till nyheterna
som börjat komma!

Men igår blev det ändå ett rea fynd,

Odd molly 
Grable sleeveless tunic.

Den var så billig och 
passar mig perfekt till vardags
här hemma!


Resan gick hemåt och vi valde att åka över Västerås,
annars väljer vi nästan alltid att åka över Eskilstuna,
tycker den går fortare!

Stannade iallafall vid Tullhuset igen!

Rea varor fanns det kvar,
men nu var det nyheter som jag kollade efter!
Har vetat ett tag vad jag ville ha
och visste att de hade just 
den lilla saken jag ville ha!
Vill man ha en sak gäller det att vara snabb, för saker och ting tar snabbt slut!




Tjejerna på Tullhuset är så trevliga, så jag skulle kunna
vara där en hel dag för att bara prata med dem!

Synd bara att inte Kajplats 9 och Saluhallen bredvid var öppet!
De har tydligen stängt måndagar!
annars hade det varit ypperligt
att förena nytta med nöje!
Alltså äta måste man och 
shoppa är ju ett riktigt nöje!

Fick veta att Tullhuset gärna skickar varor om man vill!
Bra att veta!

Här är min lilla sak jag ville ha!


Visar den på en annan dag!

Nu är det dax att sätta lite fart innan jobbet!

Hoppas ni njuter av sommarsolen och värmen,
ni som har den!

Kram Helena











17 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Vilket fint fynd du har gjort! Jättesnygg på dig!
Kram Suss

chatarina sa...

Hej! Jag har tunikan med längre ärmar i grönt också köpt på rea:) Du är jättefin i din!Kram

Charlie sa ... sa...

Ursnyggt på dig! Du ser fab ut!

Har förstått att Tullhuset är speciellt och har så mycket fint. Vad roligt att du bor nära!

Stor kram!

Lena - gott för själen sa...

Den lilla sneak peak'en du visar från Tullhuset tror jag att jag vet vad det är. Har klämt på den själv. Så snygg!

Kram Lena

Life´s Silverlining and I sa...

Men nu blir jag nyfiken Helena! Vad har du hittat för fint? :) jag har också fyndat från odd molly. Visar i morgon tror jag:) kram Nilla

Life´s Silverlining and I sa...

Jo just det svaret på din fråga svarde jag hos mig men jag hade med mig både lap och padda:) kram

Bara Sara sa...

Ser ut som lite glitter och glamour:-)
SV: Jag hade inte med mig datorn på tältsemestern, var rädd att den skulle bli fuktig och de gick inte att ladda den. Mobilbloggar emellanåt men helst via datorn ändå, blir bättre bilder och lättare att redigera.
Men om nöden kräver - då blir det Iphonebilder och korta inlägg! Kram Sara

Maria - Wikers Liv sa...

Så snyggt fynd! Den klär dig verkligen! Nyfiken på sista bilden ;) :)
Kram /Maria

@my casa sa...

Snyggt rea fynd!

Nu längtar vi efter att få se glamour delen imorgon:)

CONCEPT by JESSICA sa...

Lycka att hitta ett så fint rea fynd...
Kram

roomofkarma sa...

Jag måste nog åka till Västerås någon dag! Läste på Helenas söta blogg på vår udde om kajplats 9 (kolla in hennes bilder där i från)Och nu ser jag denna fina butik också:) Skall till Stockholm i aug kan ju alltid stanna och kika in här då? Det verkar värt ett besök ser jag:)!



Vill också ge dig ett flyttkort från lilla mig.

Jag har bytt adress och finns numera på roomofkarma.se. Skulle blir så glad om du vill fortsätta att följa mig där. (jag vill fortfarande vara din vän) I så fall glöm inte att byta adress i din blogglista ♥


Kram CC

roomofkarma.se

evalevabo sa...

Kul med rea fynd gillar..
Här hemma har vi haft nära 30 grader idag svettigt värre. Och gassande sol.
Kram eva

Home Bohemia sa...

Jag som passerar Västerås regelbundet...så lite man vet...kul med tipset Tullhuset...fin topp!!Kram Maria

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei fine vennen :)

Så fin den var! Og du kledde det så godt :) Herlig da man finner slikt på salg :)

Her har vi hatt det ganske varmt i dag også, men sola ble fort borte og regnet kom. Men håper på sol igjen i morgen :)

Ha en fin sommeruke, vennen :)

Klem og kos Lisa :)

VivanDivanGoesFashion sa...

Fint fynd och jag ser nog vad det är för fining längst ner. Har också klämt lite på den på Tullhuset. Och de är verkligen helt underbara där. Min absoluta favvobutik och granne med vårt kontor så man springer där rätt ofta hi hi :)

Kram
/Vivvi

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Åååå så fina fynd...att fynda på rea är riktigt bra !!! Du ser så fin ut i din nya tunika !
Tack snälla för din söta kommentar inne hos mej...det värmde !

Kraaam

House number 11 sa...

Vilket fynd! Och så fin på dig!
Ha en underbar onsdag!
Kram Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...