fredag 6 april 2012

Påsklunch!

Ja jag säger inget om vädret, men det jag säger är att jag hör vårfåglar som spelar utaför fönstret och det är ju nice!!


Har haft lite påsklunch med la familia idag! Stora dottern med pojkvän kom hem, alltid lika trevligt när dom kommer! Idag var dom lite bakis efter att de varit ute på galej igår, så efter maten somnade halva styrka i soffan!


Påsklunchen bestod av lite traditionell mat, såsom 
sill, lax, Janson, och kantarellomelett och inte att förglömma köttbullarna och prinskorven!
Men nu räcker det, vill absolut inte ha mer påskmat, men vi måste nog äta lite rester några dagar!

Skulle nog kunna sluta med den traditionella maten som görs till alla högtider, jo förresten, kanske Janson och svampomelett, men inget mer1
Vad säger ni andra om den traditionella storhelgsmaten? Är ni trötta på den?

Nu blir det att pösa i soffan och kolla på ngn bra film!

Kram Helena

7 kommentarer:

Anne sa...

Skönt att huvudvärken försvann - inget vidare med familjemiddag och ont i huvudet! Jag skickar aldrig tillbaka till deepFling utan brukar sälja i bloggen. Eftersom jag kan sätta ett betydligt lägre pris än i svensk butik brukar det aldrig vara något problem. Jag kan hjälpa dig med ett till salu-inlägg om du behöver! Man betalar med kreditkort.
Kram

Maria - Wikers Liv sa...

Jag älskar sill och lax! Så jag äter gärna sånt till storhelgerna! Men inte hela helgen, tack ;)
Glad påsk!

Anonym sa...

Ja du det är gott med påskmat en dag! Hoppas inte det bjuds ngn mer dag nu under helgen!

Rose Garden Malevik sa...

Hej Helena
gott med påskmat :)
GLAD PÅSK på DIG
å missa nu inte....

H
A
P
P
Y

E
A
S
T
E
R

P
A
R
T
Y


VÄLKOMMEN :)
Håkan

Bromans Bravader sa...

Ja tyvärr så är inte storhelgerna bingo för mig vad gäller mat. Jag tycker inte om sill, ansjovis eller sånt. Inte heller öl eller snaps. Men till påsk kan man ju alltid fixa till lite goda saker med grönt, sparris etc.
Kram

dianasdrommar sa...

Jansson är en favorit men resten kan jag nog vara utan...Hoppas du får en härlig påskafton kram Diana

Life´s Silverlining and I sa...

Vi har inte ätit påskmat alls än och det känns bra för det kan bli lite mycket av det. Jättefin outfit du har. Mysigt ni haft det med familjen och stora dottern som kom hem. Väldigt fin bild på henne förresten! kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...