tisdag 10 januari 2012

EgoBoost

Hejsan!

Hur är ni, tar ni hand om er själva?
Jag är väldigt dålig på att ta hand om mig själv, men igår när jag befann mig på vårt köpcentrum inhandlade jag lite göra gott grejjer.

Jag köpte Babyfoot som ska göra fötterna riktigt lena och fina. Man sätter på en påsar på fötterna i två timmar och inom en vecka ska man ha tappat allt torrt skinn och fötterna ska bli som nya.





När jag ändå var igång köpte jag lite antirynkkrämer till ansiktet. Jag har aldrig provat något sådant, har nog tänkt att det bara är lurendrejeri. Men nu när rynkorna börjar komma, så måste jag också prova och se om det kan ha någon effekt.

Hade ingen aning om vad man ska använda så jag begav mig till apoteket och det var inte lätt att veta vad som är bäst, eftersom det fanns massor att välja på där också.

Valde i allafall ett märke som heter L 300, som ska reducera fina liner och som ska hjälpa hudens egna produktion av collagen. Det fick bli ett serum och en nattcreme, så nu ska det bli att ta hand om mig.
Sedan blir det lite slingor i håret till veckoslutet och så skulle nog mina stela axlar och rygg behöva sig en omgång snart.



Borde vara som en ny människa efter den här behandlingen, det är bara det där med vikten kvar och att börja röra på sig. Tyvärr är det det svåraste för mig, vet inte varför det bara är så.

Kanske kan jag få in andra rutiner nu när vi ska ta hand om lilla Bosse i tre veckor. Bosse är en liten hundvalp på ett halvår som ska bo hos oss när familjen är på semester. Blider på den lille kommer snart:



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...