torsdag 19 januari 2012

Nyttig frukost a la LCHF

Godmorgon!
Jag är inte den som är duktig på att hålla mig till en diet, men är det någon av alla dieter som skulle passa mig så är det just LCHF. Jag tror det måste vara så likt den vardagliga mat rutinen som det bara går! Här äter vi nästan alltid någon form av kött och alltid sås, så för oss skulle det vara lätt att ta bort kolhydraterna eller iallafall minska på dem betydligt. Det svåra är frukosten, jag har inte riktigt tid att stå och laga omeletter eller koka ägg varje morgon, eller också tror jag det tar längre tid än det verkligen gör.

Blev iallafall inspirerad av HoP´s frukost hon gjorde förra veckan och jag tycker att den var helt ok, kanske aningens sur, men som någon tipsade om så kan man ha i lite honung eller cocos! Grekisk youghurt och styckfrysta björnbär och hallon!



Kaffet som dricks i vår familj, är hederligt perculatorkaffe, alltid rykande hett och väldigt gott!

Helena

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...