fredag 9 december 2011

Julgransdax

Måste nog snart börja tänka på julgran. Det är för mig det mest juliga, när man får klä granen. Har haft ädelgran i några år, men har börjat fundera på om jag inte ska ha en helt vanlig rödgran. De luktar så himla gott, men ja visst de barrar lite mer, men jag brukar inte spara granen så himla länge efter nyår. Då vill man bara slänga ut julen och börja tänka nytt och fräscht. Ska man ha en snygg tät gran börjar det nog bli dax att skaffa en, antingen gör man lätt för sig och går till torget och köper en eller så gör man det lite mer spännande och går ut i skogen och letar sig en egen gran! Har inte direkt några bra skogar runtomkring mig så för min del får det bli torget.

Bild från internet.

Tänker nog ta in granen lite tidigare i år. Fortsätter nog med silverkulor i år igen, känns rent och snyggt. Några barngrejjer kommer kommer nog också upp i granen.
Helena

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...