fredag 2 december 2011

Bakdag + Hysteria

Idag måste jag baka nya saffransbullar, för dom jag gjorde förra veckan är redan slut. Det var de absolut godaste saffransbullar jag ätit, så nu blir det en ny sats!
Igår var jag och en kompis på bio, tyvärr gick inte den vi skulle se, så vi valde en film, med stor skepsis, men det blev mycket skratt, för ibland blev det så himla tokigt. Filmen heter Hysteria och handlar om kvinnor som fick diagnosen Hysteri på 1880 talet. Man fick följa en ung doktor som ville införa nyare forskning. Genom att tvätta händer och hålla sår rena, skulle man få fler patienter att överleva, men han fick inget gehör, så han hade svårt att få jobb. Tillslut hamnar han hos en doktor som hjälpte kvinnor med hysteri (se förklaring). Genom att tillfredsställa dem i gynstolen med sina händer, så blev de lugna och tillfreds. Detta låter kanske helt absurt, men den var rätt kul på sina ställen. Det var då som den första vibratorn uppfanns, såg lite rolig ut måste jag säga, och jag hade ingen aning om att den funnits så länge.



Måste visa ett litet filmklipp! http://www.youtube.com/watch?v=tZAxFLaXT_M

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...